Siirry pääsisältöön

Kymmenen hyvää asiaa syksyssä

Aamu ja iltalenkit on nyt pidemmän aikaa tarvottu pimeään aikaan. Tänä syksynä ei ole salamoinut yhtä upeasti kuin viime syksynä, mutta sadetta on tullut ihan riittävästi. Mulle on tullut tavaksi käydä läpi hyviä asioita syksyssä, jotta ei "masennus" iske. En ymmärrä miten jatkuvasti voi sataa!

  1. Kohta tulee talvi ja pääsee lumilautailee!
  2. Syksyllä luonto on todella värikästä. Löytyy paljon piristävää keltaista ja punaista, siis jos ei ole liian pimeää.
  3. Jos sataa, nin on ihan kiva jos ei ole kova tuuli. Jos tulee, niin on ihan mukavaa jos ei sada. Jos tulee ja sataa, niin kodin lämpöä arvostaa ihan uudella tavalla.
  4. Vaatteiden ulkonäöllä ei ole merkitystä. Onni-pommeista aiheutuvaa kuratahrat ei haittaa, koska ulkona on pimeää ja ne ei näy (jos lenkillä edes tulee ketään vastaan) . Tärkeintä vaatetuksessa on se, että vesi ei pääse iholle ja ei palele.
  5. Viikonloppuisin on kiva lähteä liikkeelle valoisaan aikaan, koska arkena lenkkejä luonnonvalossa ei pahemmin tule tehtyä.
  6. Valaistuja kävelyreittejä arvostaa taas hieman enemmän.
  7. Metsästä löytyy enemmän sieniä, kuin kotiin jaksaa kantaa.
  8. Tulee sivottua useammin (päivittäin), koska märkä koira kerää tehokkaasti hiekkaa itseensä ja turkin kuivuessa hiekka leviää ympäri kämppää. Koiran kuivaaminen tai suihkuttaminen lenkin jälkeen ei auta, koska se hiekka on takertunut sinne vatsavilloihin ja se ei lähde irti kuin kuivasta turkista... 
  9. Syksyisin tulee tehtyä enemmän käsitöitä esim kudottua sukkapari tai kaksi. Villasukkia tarvitaan aina.
  10. Huonolla säällä voi ihan hyvällä omalla tunnolla käpertyä peiton alle katsomaan leffaa.

Aina on hyvä sää golfata... pitäis aloittaa vain golfaaminen... Aulangolla syyskuussa 2009



Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...