Siirry pääsisältöön

Vappu

Mun tekemät simat epäonnistu (liian vähän sokeria), pihvin grillaaminen epäonnistui (kuiva läpyskä) ja hollandaise kastikkeessakaan ei ollut hurraamista. Onnilla on ollut pakki sekaisin, mutta ei onneksi ole saanut kohtauksia. Tässä siis vappu lyhykäisyydessä.

Pidempi sepustus alkaa nyt tästä. Vappuaatto vietettiin laiskasti - oltiin kotona ja pelattiin Trivialia. Uudessa Trivialissa on ihan ihme kysmyksiä ja kuvatehtäviä. Kuka oikeasti tietää jotain Pokemoneista tai erottaa mitään pikkurillin pään kokoisista kuvista. Avokki voitti taas kerran... Aaton vietto loppui lyhyeen, kun mä simahdin jo kymmenen paikkeilla "raskaan" työpäivän jälkeen.

Vappupäivänä avattiin grillikausi parsan, hollandaise kastikkeen ja pihvin kera. Mikään näistä ei onnistunut ja en oo näin pahaa floppia tehnyt pitkään aikaan. Parhaiten onnistu ehkä hollandaise kastike, mutta kuten jo heti alussa mainitsin, se olis voinut olla parempaa... Avokki teki onneksi mulle lohdutusjälkkäriks banaanilettuja.

Perinteiselle "vappumarssille" Nuuksioon ei lähdetty, koska ei haluttu rasittaa vatsavaivaista Onnia. Rasitin sitä kuitenkin hieman pidemmällä metsälenkillä tai lätäkkölenkki se tais kyllä lähemminkin olla. Onni oli päättänyt nuohota kaikki mutaojat pohjia myöden läpi. Ja miksi kieltää kun toisella on niin hauskaa! Onneksi Onnilla on mutaojien nuohoamisessa sentään joku tolkku. Mun edellinen koira tunki päänsä niin syvälle pinnan alle kuin mahdollista  (eli kaulaa myöden). Sillä oli sit korvat ja karvat täynnä sitä mutavelliä. Piti ihan rajoittaa silloin tätä aktiviteetti.

Sain mä myös jotain hyvää aikaiseks, virkkasin pari ekstrakierrosta mun tähtimattoon. Tosin en saanut sitä valmiiksi ja en ole edes varma riittääkö lanka...

Että näin meillä :) Onkohan kukaan ollut flegmaattisempia kuin me?

Ja vappuna tuli otettua  myös muutama "taidekuva" (Onnista)

 Toisaalta olisinhan mä voinut hehkuttaa kuinka rentouttava vappu oli takana - sai vaan olla ja ruuankaan kanssa ei ollut niin justiinsa.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...