Siirry pääsisältöön

Onnin kuulumiset 4/2014 - Närästys


Viikonloput ovat hujahtaneet ohi ja viikot ovat menneet työn merkeissä. Onnilla on ehkä ollut hieman ikävä mua ja se on ominut mun pyjamahousut. Kyllähän mä itsekkin tykkään niistä pyjamahoususista -on ne sen verran mukavat ja pehmoiset. Ehkä mä otan ne takaisin, kunhan pesen ne eka.

Onnin uusi unilelu (=mun pyjamahousut)
Onnin kohtaukset ovat olleet ihan normaalit - niitä tulee säännöllisen epäsäännöllisesti 1½-2½ viikon välein. Onnin pakki on ollut kunnossa,  mutta närästys on vaivannut ajoittain aika paljonkin. Viime viikolla lisäsimme perus raakaruuan kaveriksi keitettyä tattaria, joka taisi vähän helpottaa tilannetta.

Tiistaina kävimme hakemassa Onnin kolmivuotisrokotukset ja uusimme kaikki Onnin lääkereseptit. Onnilla on ainakin  lääkitys kunnossa tulevaksi vuodeksi... Eläinlääkäri ehdotti herkkävatsaiselle koiralle sopivaa hypoallergianappulaa ja sitä Onni on nyt syönyt keskiviikosta lähtien. Eipä oo enää pahemmin närästänyt. Onni saa nappulan lisäksi kalkkunan- ja kananlihaa ja tällä mennään nyt jonkin aikaa. Katsellaan miten Onnin vatsa tykkää tästä muutoksesta. Ainakin Onnin on taas ollut hieman rauhallisempi iltaisin.

Raakaruokinta ei tainnut olla se täydellinen vaihtoehto Onnille, mutta katsellaan josko sekaruokinnnalla (nappula-raakaruoka) tai sitten kokonaan täällä nappulalla saisi Onnin pakkiongelmat hallintaan. Tuntuu vain siltä, että ne harvat ruuat mitkä sopii, sopii Onnille vain 3-4 kk ajan ja sitten tulee taas ongelmia. Onnille pitäis varmaan syöttää todella monipuolisesti kaikkea, jotta vatsa ei ehdi "tottua" tiettyyn ruokaan...

Eläinlääkärireissun jälkeen kävimme vanhempieni luona ja Onni oli ihan täpinöissään. Vanhempien luona frisbee oli ykkönen. Sai Onni tietty paljon rapsutuksiakin - eihän se niistä ikinä kieltäytyis.

Frisbee saa kyytiä
Heitä jo!
Jäähdyttelyä
Sillä oli koko reissun ajan ihan hirmuinen kakkahätä, mutta kun sai kirmata vapaana ja kaikkialla oli niin paljon mielenkiintoista, niin eipä se nyt voinut hetkeks rauhoittua ja miettiä mikä sillä on "ongelmana". Kotiin kun päästiin illalla, niin ihan ensimmäisenä käveltiin hirmuista haipakkaa lähimetsään tarpeille.

Seuraavana aamuna Onni olis nukkunut pidempääkin, mutta mä olin taas todella törkeä ja herätin sen seiskalta.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...