Siirry pääsisältöön

Turhasta tavarasta eroon (ja pienoinen näppihäiriö). Osa II

HUOM! Tämä postaus lähti alunperin näpeistä ihan liian aikaisin. Mun piti tallentaa se, mutta ilmeisesti olin painanut "julkaise"-nappia. Nyt tämä teksti on toivottavasti paljon selkeämmässä muodossa... Ja sitten asiaan.

Viime kirppis kerrasta oli vierähtänyt jo 1½ vuotta ja nurkkiin oli kertynyt jonkin verran turhaa tavaraa. Onnin kuoltua meille muodostu lopulta iso kasa tavaraa, jolle meillä ei enää ollut tarvetta. Tästä tuli aika hyvä motivaattori käydä läpi ihan kaikki meidän kaapit ja varastot sekä varata kirppispöytä.

Osa koiratarvikkeista tietenkin säilytettiin seuravaa koiraa varten, mutta  esim. akullista trimmauskonetta ei yksinkertaisesti kannata jättää omiin nurkkiin pyörimään. Me ei kuitenkaan hankinta sitä uutta koiraa ihan heti. Aika todennäköistä kuitenkin on, että  joku kaunis ja onnellinen päivä tästä taloudesta löytyy (vähintään) yksi snautseri - niin trimmausveitset, -sakset ja -pöytä on tallessa.

Kun avokki ja minä karsimme tavaroitamme, niin siitä tuli lopulta aikamoinen läjä. Arvokkaamman hyväkuntoisen tavaran myin pois lähinnä Facebook-kirppiksillä, koska perinteisillä kirppiksillä se arvokas tavara saattaa rikkoutua tai lähteä varkaiden matkaan. Läheiselle itsepalvelukirppikselle lähti kaksi Ikea-kassillista vaatteita ja 2½ laatikollista muuta tavaraa. Ihan järjetön määrä tavaraa ja vaatetta! Meillä oli kirppispöytä tällä kertaa kaksi viikkoa ja takaisin sieltä tuotiin lähinnä vaatteita.

Osa tavaroista, jotka lähti kirppikselle
Enemmän rahaa me nyt saatiin, kuin viime kerralla. Vaatteet liikku ihan todella huonosti, mutta vika saattoi olla meidän hinnoittelussa... Ens kerralla sitten taas vähän paremmin.

"Isoin" ongelma mulla oli hankkiutua eroon Onnin ruuista. Raakaruuille löytyis ottaja helposti, mutta iso kasa possunkorvia ei mennyt millään. Onneksi lopulta älysin viedä ne HESY:lle.

Tämän jälkeen karsin vaatekaappini sisältöä vielä vähän lisää viime viikolla ja lahjoitin ne HESY:n kirpputorille. Nyt meillä alkaa olla ihanasti tilaa vaate- ja keittiökaapeissa! Eikä vaatehuoneessakaan ole enää läjää epämääräistä tavaraa lattialla.

Nyt kun taas sain muistutuksen siitä kuinka "vaikeaa" tavarasta on päästä eroon (järkevästi), niin vaateostokset tulee tehtyä ehkä vähän enemmän harkiten. Eilen käytiin avokin kanssa shoppailee... ja mä en ostanut mitään!

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...