Siirry pääsisältöön

Eräs lauantai kesäkuussa

Eräänä lauantaina kesäkuun alkupuolella oli aivan upea keli aamulla - aurinko paistoi ja pilvetön taivas. Eihän siinä voinut tehdä muuta kuin alkaa suunnitella pyöräretkeä. Ohjelmaksi muodostui Tapiolan ruokatapahtuma, lounas Teurastamolla ja tutustuminen Lammassaareen. 

Tälläkään kertaa Tapiolaan ei päästy mitenkään järkevästi. Tänä vuonna olemme käyneet kolme kertaa Tapiolassa pyörällä ja ilmeisesti siellä ei ainakaan kannata noudattaa opasteita. Ne päättyy aina umpikujaan tai pyörällä ajamien kielletty merkkiin. Ei todellakaan innosta ihan heti uudelleen tuonne suunnalle pyörällä lähteä...

Tapiolassa katsoimme kaikki ruokakojut läpi, mutta ostin ainoastaan pahan makuisen leivoksen. Tapiolasta polkaisimme Teurastamolle läpi Länsi-Pasilan työmaahirvityksen... Joka sekin oli helpommin navigoitavissa kuin Tapiola. Lehtisaareen oli muuten myös ilmestynyt jonkinlainen taideteos paidoista. Se oli ihan jännän näköinen.


Lehtisaari
Teurastamolla avokki shoppaili läheisessä levykauppassa, mä menin hengailee sisäpihalla rippumattoon. Kaikkien levykauppojen lähellä tai näissä kaupoissa vois olla joku kiva hengailumesta.... niin mullakin olis jotain tekemistä.

Teurastamon riippukeinut
Tunnin riippukeinuilun jälkeen olikin jo nälkä ja suuntasimme Teurastamon B-smokeryyn. Mä söin hotdogin ja se oli ihan ok.

B-Smokeryn hotdogi
Jälkkärit syötiin Terurastamon Jädelinossa. Se tummasuklaajäätelö on ihan pakollinen valinta ja on se sitruunakin hyvää - ja nämä ovat vielä maidottomia! Avokki ottaa aina pistaasijäätelöä - sekin on hyvää... mutta mun vatsa ei oikein arvosta sitä (sisältää siis maitoa).
Avokin pistaasijäätelö
Jälkkärin jälkeen suunnittelimme lähtöä Lammassaareen, mutta taivaalta tippuvat vesipisarat saivat meidät suuntaamaan sittenkin kotiin. Kotiin köröteltiin kesäisessä vesisateessa.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...