Siirry pääsisältöön

Lomalla ja lenkillä

Mä oon lomalla seuraavat neljä viikoa ja mulla on nämä kaksi ekaa viikko kaksi snautserihoidokkia seurana. Jee!!! Lomalla on siis tiedossa ainakin lenkkeilyä kotimaastosssa ja koirien kanssa ulkoillen viikonloppu aika pitkälti meni.

Lenkkipolku
Perjantai-iltana oli ihana kesäinen ilta ja innostuin kävelemään ilta ysin jälkeen 1½ tunnin lenkin. Snautserikaksikko suuntasi suoraan nukkumaan tämän jälkeen. Avokki tosin tuli kotiin Sideways-festareilta yhdeltä yöllä ja herätti kaksikon. Olivat kuulemma tervehdyksen jälkeen suunnanneet suoraan nukkumaan.

Lauantaina laitoin ruokaa, ulkoiltiin ja nukuttiin kaikki samassa kasassa päikkäreitä sohvalla. Lauantai-iltana oli vähän toimintaa, kun iltalenkillä törmäsin "tuhopolttaja"-poikiin metsässä. Juoksulenkillä olin aikaisemmin tällä viikolla tallonut samaisellla alueella sammuksiin kyteviä sanomalehtiä. Pojat olivat sitten päättäneet hieman harjoitella lisää... valitettavasti. Ilmeisesti kysymykseni avotulentekoluvasta säikäytti pojat - he tiputtivat palavat sanomalehdet käsistään kuivaan sammalikkoon ja pinkaisivat karkuun. Nuotio ja palavat sanomalehdet jäivät sitten minun sammutettavaksi. Vähän mä olin raivona. Onneksi pojat olivat todella surkeita nuotionsyttytäjiä, joten ihan hirveästi sammutettavaa siinä ei ollut - lähinnä sanomalehtiä ja risuja. Isommat puut olivat onneksi vain mustuneita pinnasta. Kävin kuitenkin hakemassa varmuuden vuoksi vielä vettä kotoa.

Sunnuntai meni ylläripylläri taas lenkkeillessä, ruokailessa ja lepäillessä. Snautserikaksikko nukkui melkein koko päivän ja vetelehtivät muutenkin lenkillä (vesisateessa). Illalla kävimme saunassa ja se isompi snautseri änkes mukaan.

Tänään maanantaina olen yrittänyt vähentää hiekan määrää kämpässä ja järjestellyt tavaroita. Snautserit ovat harrastaneet lähinnä nukkumista ja huokailua siivouskaapin edessä. En sitten ole raaskinut kaivella imuria sieltä siivouskaapista.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...