Siirry pääsisältöön

Pikaloma

Mun kesäloma muuntui kuuden viikon sairaslomaksi. Viime viikko tuli vietettyä sairaalassa pinkki pyjama päällä ja sini-valkoinen kassi kainalossa. Mutta tästä keikasta ei sen enempää...

Menneen viikon asu (ja sänky)
Häämöttävän sairasloman takia mökkireissu piti perua ja kesäloman tekemiset piti "mahduttaa" yhteen viikonloppuun. Kyseisestä viikonlopusta sunnuntaiaamu meni töissä projektin merkeissä, eli käytettävissä oli käytännössä 1,75 päivää.

Lauantaina melkein pari viikkoa sitten suuntasimme minilenkille Luukkiin. Ohjelmassa oli lyhyt kävely ja makkaran grillausta. Onni käyttäyty tällä kertaa mallikelpoisesti ja alkuhötkyilyt kesti vain muutaman minuutin.

Matkalla
Nuotion sytytys ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä. Aamulla oli satanut ja puut olivat katoksesta huolimatta kosteahkoja. Avokki yritti eka nuotion sytytystä ja käytti kaikki meidän sytykkeet.

Avokki yrittää sytyttää nuotiota
Onneksi grillikatoksen yhteydessä oli roskis, josta löytyi kuiva Picnicin paperikassi. Mä sain sitten avokin esilämmittelyjen jälkeen nuotion syttymään ja makkaratkin lopulta grillattua.

Mä sytytin nuotion
Mä en oikeasti osaa sytyttää nuotiota, kiuasta tai takkaa sotkematta naamaani. Avokki on ottanut vuosien saatossa sarjan kuvia, joissa mulla naama enemmän tai vähemmän noessa.



Lauantai-ilta meni sitten sohvalla telkun edessä Incendies elokuvan parissa. Se oli hyvällä tavalla erilainen.

Sunnuntaina aamulenkki Onnin kanssa ja sitten suuntasin töihin. Töiden jälkeen kävin hakemassa avokin kotoa ja suuntasimme Pitäjänmelle Pink Dylaniin brunssille. Se oli ihan jees - jälkiruokapöytä oli todella pliisu, mutta kaikki muu oli hyvää.

Brunssin jälkeen ei sitten ollut mitään suunnitelmia ja tuli vähän sellainen tyhjä olo - mitäs nyt kun ei oo yhtäkkiä mitään pakollista tekemistä kyseisenä päivänä. Edelliset viikot olivat olleet todella kiireiset, kun kaikki omat projektit piti dumpata kolleegoille ja muutenkin kaikki se ylimääräinen säätö. Kyllä mä sen sunnutai loppupäivänkin sain sitten lopulta kulumaan tavalla tai toisella.

(Onni on saanut kohtauksia kerran viikossa (maanantaisin))

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...