Siirry pääsisältöön

Lunta!

Tärkein eka: maassa on vihdoinkin lunta! Sentti tai pari on jo ihan positiivinen asia mun mielestä. Onni lähtee lenkille huomattavasti innokkaammin ja ulkona ei oo enää niin pimeetä.

Takapihalla
Toka vika sytostaatti tuli ja meni. Paha olo saatiin onneksi täällä kertaa suitsittua lääkkeillä ja toipuminen on ollut ehkä hieman nopeampaa. Mun pahoinvoinit viime kierroksen jälkeen oli lääkärin mukaan kuulemma rajua, mutta enhän mä sitä tajunnu... Mä olin vain helpottunut kun tuli oksenneltua ilman sitä kammottavaa migreenipäänsärkyä. Ehkä mun vertailukohta oli sitten hieman väärä....

Kotiintulo sytostaattien jälkeen ei ollut kovinkaan hohdokas. Tajusin heti kun tulin kotiin, että Onni oli saanut kohtauksen. Onneksi sytoväsymys ei siinä vaiheessa ollut ehtinyt iskeä, niin jaksoin siivota sotkut ja pestä Onnin. Avokki otti hoitovastuun Onnista kotiuduttuaan ja mä lysähdin sohvalle. Onni sai vielä seuraavana aamuna pari kohtausta. Nyt ollaan sitten menty taas 2 viikkao ilman kohtauksia. Eli ihan hyvä tilanne ja Onni on ollut ihan oma itsensä

Onni ei tainnut osata päättää järsitäänkö luuta rahilla vaiko lattialla
Avokki on viime aikoina hoitanut pääasiassa Onnin, kaupassakäynnin ja kodin. Mä oon pääasiassa nukkunut ja tehnyt mitä oon jaksanut. Tosin viime lauantaina mä repäsin ja siivosin. Yläkerta tosin sai kevytsiivouksen (=lakanat pesuun ja robotti-imuri pörräämään). Alakertaa hinkkasin sitten vähän huolellisemmin. Siivouksen jälkeen, lysähdin sohvalle ja nukahdin.

Multitasking by avokki
Siivous tuli ajoitettua aika hyvin, koska samana iltana tuli lumi ja pakkaset. Toviottavasti kurakelit on ohi ainakin vähäksi aikaa. Meidän koti on viimeaikoina kylpenyt hiekassa. Sitä oli oikeasti ihan kaikkialla! Viimeksi mä oon tainnu tarttua imurinvarteen joskus syyskuussa... (Järjestysintoilija-avokki on kyllä siivonnut tosi hyvin ja on muutenkin huolellisempi siivooja se on kuin minä.)

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...