Siirry pääsisältöön

Onnin kuulumiset 5/2014- Ojasta allikkoon

Ruokakokeilu ei mennyt ihan putkeen... tai sitten Onni reagoi ikävästi ennen juhannusta annettuihin rokotuksiin... tai sitten epilepsialääkkeiden teho on heikentynyt. Joka tapauksessa Onni on saanut kohtauksia todella tiheään 1- 4 päivän välein. Pahin päivä oli keskiviikkona, kun Onni sai kolme kohtausta. Onnilla ei oo useaan kuukauteen ollut kohtausryppäitä... nyt niitä sitten tuli.

Soitin eläinlääkärille ja Onnin lääkitystä taas hieman säädettiin - Barbivet annosta nostettiin ja Pexionia vähennetään asteittain. Palattiin Onnin kanssa myös takaisin raakaruokintaan, mutta hieman muokatulla ruokavaliolla - ei porkkanaa tai kananmunaa. Sen nappulan kanssa närästys katosi, mutta Onnin pakki ei ollut yhtään paremmassa kunnossa.

Rankka viikko - nukkumapaikan löytäminenkin oli vaikeaa sanutserille
Torstaina käytiin eläinlääkärissä ottamassa jälleen yksi verinäyte. Mä halusin, että Onnilta testataan varmuudenvuoksi toksoplasmoosi, koska se on suunnilleen ainoa mitä Onnilta ei oo testattu. Eläinlääkäri sanoi, että yhdelläkään hänen testauttamallaan eläimellä ei ole ollut toksoplasmoosia... Ens viikolla saadaan tulokset... mutta tuskin tästäkään testistä mitään hyöytä on.

Loppuviikko on mennyt leppoisasti. Onni ei ole saanut kohtauksia ja pakki on ollut ihan jees, mutta lääkeet ja kuumuus väsyttävät ihan selvästi. Närästys ei oo ainakaan vielä palannut ja ulkona on ollut mansikoita syötävänä.
Onni paikantaa mansikoita
Mä väkersin foliosta ja Ikean taimituista takapihalle pienet linnupelättimet, kun rastaat söi meidän mansikat. Noh, nyt toi koira syö meidän mansikat.  Ehkä kuitenkin kivempi, että koira syö ne kuin rastaat.
Onni syö mansikkaa.
(En muuten tiedä mistä nuo mansikantaimet on tuohon ilmestynty. Asuttiin tässä kuitenkin neljä vuotta, ilman mansikoita takapihalla - ja viime kesänä ne yllättäen siihen ilmesty reunustamaan terassia. Tietty meillä on ollut parvekkeella amppeleissa mansikoita, mutta nämä eivät ole lainkaan samanlaisia (makuisia/muotoisia)...)

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...