Siirry pääsisältöön

Pyöräilemässä

Lämpimät keli ja uudet pyörät on innostanut meitä lähtemään pyöräretkille. Viime viikon lauantaina käytiin Hietaniemen torin kirpputorilla, Kalliossa syömässä kebabia ja jäätelöllä Teurastamon Jädeliinossa. Mä tosin keskityin Teurastamolla riippukeinussa hengailuu.

Lähdössä Hietaniemen torilta - vaatteiden vaihto

Kebabia Kalliossa (Döner harju) - Oli muuten hyvää

Teurastamon ihanat riippukeinut.
Viime viikon sunnuntaina poljettiin Sorlammen keittokatoksella. Siellä on kiva lampi, vaikka se ranta ei nyt ollut ehkä paras mahdollinen. Keittokatos ajoi asiansa ja siellä ei ollut muita (ainakaan meidän ruokailun aikana). Päivä oli aika lämmin ja pyöräillessä oli tullut mukava hiki pintaan - niinpä suuntasimme eka uimaan.

Uimassa
 Ruokaa lämmittäessä alkoi taivaalle kertyä tummia pilivä ja ukkonen jyristä.
Eväät notskilla
 Jälkiruuaksi oli paahdettua vaahtokarkkeja. Tässä vaiheessa alkoi sataa ja keittokatokselle lapata ihmisiä. Lopulta siellä taisi kyhjöttää sateensuojassa reilut kymmenen ihmist.
Jälkiruuaksi vaahtokarkkeja

Sataa sataa ropisee
 Ukkonen meni ohi tunnissa, mutta emme jaksaneet jäädä odottelemaan sateen loppumista... niinpä kotiin lähdimme polkemaan tihkusateessa.

Eilen lauantaina suunntasimme Mustikkamaan rannalle. Keli oli mulle vähän liiankin kuuma!
Pysähdys "Kulosaarensillalla"
 Mustikkamaan rannalla menimme tietenkin uimaan. Mulle oli tapahtunut pieni kömmähdys uimavaatteita pakatessa ja bikinien alaosa oli tipahtanu laukun ulkopuolelle. Käytin sitten shortsejani uimahousuina. Ne kuivu todella nopeasti, vaikka olivatkin puuvillaa.

Mustikkamaan ranta.
 Mustikkamaalta suuntasimme taas Teurastamolle. Siellä oli kirpputori - ei ostettu mitään. Teurastamolla toimii myös useampi ravintola - söimme burgerit Roslundilla. Burgeri ei ollut huippu, mutta ihan ok. Mun mielestä se coleslaw (kaalisalaatti) viritelmä oli todella etikkainen ja hieman pilasi/peitti muiden ainesten makua.

Rosburger
Kotimatka oli aika rankka - lämpöä oli 30 astetta. Tuli ihan deja vú fiilis Kefalonian reissulta, missä kiipesimme eräälle linnoitukselle ja mä hikoilin ihan järjettömästi. Onneksi pysähdyttiin Konalan Lidliin, missä mä seison kylmäkaappien edessä vilvottelemassa ja avokki keräs sillä aikaa ostokset koriin.

Kotiin kun tultiin meillä ei ollut ensimmäisessa vastassa iloista Onni, vaan viiden minuutin viivellä jostain olohuoneen uumneista hoiperteli väsynyt snautseri - se oli ihan tillintallin ja silmät ristissä. Onni jatko uniaan ja mä vedin eka litran vettä, kävin suihkussa ja nukuin kahden tunnin päikkärit. Rankka reissu siis...

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...