Mun vuoden ensimmäinen työmatka suuntautu niinkin eksoottiseen kohteeseen kuin Göteborg. Reissu kesti maanantaista torstaihin. En ollut ikinä aikaisemmin käynyt siellä, mutta tutukis mulle tuli lähinnä paikallinen sairaala ja se lentokenttä. Se lentokenttä oli muuten yllättävän iso!
Lento Göteborgiin oli todella kuoppainen ja bonuksena oli vielä kotimatkalla olevia rauhattomia/väsyneitä lomamatkailijoita.
![]() |
| "Matkalaukkaulassa" oli kauniita puita ja väsähtäneitä matkailijoita |
Yövyin hotelli Morningtonissa ja se oli ihan ok - tosin en sinne varmaan toiste menis. Ihan söpö se oli, mutta ens kerralla vois testata jotain toista hotellia.
Tälle reissulle olin pakannut juoksukamat mukaan, koska päivän istumisen jälkeen kaipaan jotain ihan muuta ja Göteborgissa pääsi juoksee ilman nastoja . Ekana iltana lähdin intopiukeana juosten tutustumaan kaupunkiin, mutta eihän siinä paljoa nähnyt pimeässä ja vaaksuorassa vesisateessa. Tosin sade ei mua haitannut, kun vaatetus oli kunnossa ja nastattomilla kengillä juokseminen oli ihanan hiljaista.
Se mitä mä näin Göteborgista vaikuitti todella kivalta - vanhoja rakennuksia, vaihtelevaa maastoa ja kaikkea kivaa esim. pohjoismaiden suurin tiedekeskus (jos se olis ollut auki)
![]() |
| Liseberg |
Koska työpäivät kohteessa olivat pitkiä, olin viimeiseksi päiväksi varannut pari tuntia shoppailuun ja kaupunkiin tutustumiseen. Tämä sunnitelma kirjaimellisesti vesittyi vakaasuoraan lumi/vesisateeseen. Harvemmin on tullut koettua sellainen lumisade - se oli lumipyry, jossa joukossa ISOJA vesitippoja joukossa... ja kaikki tuli vaakasuoraan. Normaalisti räntä muuttu vedeksi heti kun se iskeytyy katuun, mutta tuo oli ihan oikeaa lunta joka jäi maan pintaan. Ne isot vesipisarat kasteli sitten farkut ihan täysin. Mun pelastus taisi olla mun uusi Tallinnasta ostettu talvitakkia :) Katujen varsilla oli useita rikkoutuneita sateenvarjoja, eli siitäkään ei olis ollut hyöytä. Ei tullu sitten katseltua Göteborgia kuin kahvilan ja lentokentäikkunasta.
Se 15 minuuttia kun kävelin hotellilta bussille, mun matkalaukku oli kastunut täysin. Pitäis varmaan seuraavaksi ostaa sellainen kova muovinien, koska tuo mun nykyinen kangaspintainen laukku ei ole ihan optimaalinen - ainakaan Göteborgin keleihin.
Lento kotiin oli menomatkaa huomattavasti vähemmän töyssyinen ja laskeutuminenkin oli huomattavasti pehmeämpi. Avokki tuli onneksi noutaa mut kentältä, niin ei tarvinnut palloilla julkisilla kotiin. Perjantaina menin normaalisti töihin ja sain toistamiseen nauttia siitä samasta kelistä kuin Göteborgissa.
Seuraava reissu suuntautuu sitten keväiseen Wieniin. Siellä luulis ainakin kelien olevan hieman paremmat kuin Göteborgissa.


Kommentit
Lähetä kommentti