Siirry pääsisältöön

Vuodenvaihde Tallinnassa

Koska vuosi 2014 oli todellakin paskin vuosi ikinä, niin ajateltiin aloittaa vuosi 2015 rattoisasti kahden yön reissulla Tallinnaan.  Ajateltiin hoitaa reissu kuitenkin mahdollisimman halvalla, kun muitakin reissuja on suunnitelmissa.

Päädyttiin Viikkarin matkapakettiin ja Viru-hotelliin (halvin mahdollinen huone). Olen aikaisemminkin ollut kyseisessä hotellissa ja silloin se oli ok. Saatiin huone 20. kerroksesta - huone ja näkymät oli ihan jees. Keli tosin olis voinut olla parempi.

Näkymät Viru hotellin 20. kerroksesta
Huone oli muuten ihan riittävä meidän tarpeisiin ,mutta se sänky jotain ihan järkyttävää. Se oli ensinnäkin todella pehmeä - kun toinen käänsi kylkeä sängyssä, niin koko sänky hytkyi. Yleensä mä voin nukahtaa ihan mihin tahansa, ihan milloin tahansa, mutta tuo sänky vei voiton jopa mun nukahtamiskyvyistä. Ekana aamuna olimme molemmat vähän jumissa, mutta kahden yön jälkeen mun selkä oli ihan todella jumissa. Mä en myöskään ymmärrä miten meiltä molemmilta meni nenä täysin tukkoo siellä. Viru-hotelli on muuten ihan kiva, koska se oli melkein ku olis ollut ritseilyllä - kaikki oli lähellä, mutta sieltä pääsi pois ihan milloin halusi.

Selkä vähän jumissa, istutuminen oli pahinta (Huom! Tämä kuva ei ole lavastettu)
Vaikka hotellivalinta ei ollut paras mahdollinen, niin meillä oli kuitenkin todella hauskaa. Me syötiin itsemme vahingossa ähkyyn joka päivä, katseltiin jotain nähtävyyksiä ja kuunneltiin ihan järkyttävää karaokea hotellin baarissa.

Tuttuun tapaan avokki oli ennen reissua kartoittanut Tallinnan ravintolat ja kaikki ravintola valinnat meni nappii  - taas kerran. Kaikki ruoka oli todella hyvää ja halvempaa kuin Suomessa) Viinilasillisen hintakin on ihan kohdillaan siellä rapakon toisella puolella.



Tällä Tallinnan reissulla katselimme ne nähtävyydet, joita viime kerralla ei ehditty katsastaa. Viimeksi visiitti Toompea kukkulalle jäi väliin ukkoskuuron takia. Nyt pääsimme sinne pienessä tihkusateessa.

Toompea
Toompea

Lento- ja merimuseossa oli todella hieno paikka ja ihan täysin päinvastainen kuin olin kuvitellut. Se oli ensinnäkin aika iso ja siellä oli sukellusvene. Tämän lisäksi siellä oli paljon tekemistä mm. mahdollisuus ampua konekiväärisimulaattorilla lentokoneita. Museossa sai myös jonkinlaisen käsityken Viron historiasta, mikä oli ihan kiva bonus. Olimme täällä kolme tuntia ja silloinkin katsoimme vain ne asiat, jotka meitä eniten kiinnosti.

Osu ja uppos

Avokki shoppaili aika paljon, mutta mä ostin vain uuden talvitakin. Mä toimin lähinnä makutuomarina avokin shoppailessa ja kannoin sille mielestäni kivoja vaatteita. Joku suomalainen nainen vähän naureskeli, kun mä annoin avokille niin suoraa palautetta avokin kokeilemista vaatteista. Ilmeisesti "ihan hirveä, väärän värinen ja teltta" on hieman liian suorapuheista. Kyllä mä todella monesta vaatteesta positiivsta palautettakin annoin. Avokki onneksi tykkää, kun mä sanon suoraan mielipiteeni, niin sen ei tarvitse arpoa.

Kotiintuomiseksi mulla oli matkalaukullinen viiniä ja avokilla vastaavasti kaljaa/Metaxaa. Kotimatka meni yllättävän rattoisasti, vaikka laivalla oli tax-free hyllyt kelmutettu kovan merenkäynnin takia.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...