Siirry pääsisältöön

Saarihyppelyä Kreikassa - Ateenan ravintolat

Ateenassa tuli syötyä paljon hyvä ruokaa, mutta myös jotain pahaakin. Hämmentävin syömäni ruoka oli ehdottomasta eräs moussaka. Moussakassa oli kahden sentin juustokerros pinnassa ja pohjalla jäisiä pakaste ranskalaisia. Alkuruuan salaatti ja talonviini oli tässä ravintolassa hyvää, joten tuo pakaste-rannari-moussaka tuli aikamoisena yllätyksenä.

Toinen hämmentävä kokemus oli Bubble Talen jäätee. Mä testasin granaattiomena-versiota ja se oli ihan hirveää sokerilitkua... Mä olin aluperin käsittänyt, että tarjolla olis kuplateetä - mitä se nyt sit onkaan. Mutta ne kuplat olikin sellaisia limaisia palloja kupin pohjalla. Yöööök!!! Tämä kannatta jättää väliin!


Tää kannattaa jättää väliin
Ja sitten niihin hyviin kokemuksiin. Kyseiset paikat eivät todellakaan ole kreikkalaista ruokaa ja enimmäkseen kasvisruokaa.

Ateenassa kannattaa ehdottomasti syödä falafeleja - me syötiin kolmessa eri paikassa (Falafel house, Mr. Falafel (Pireus), Falafellas) ja ja kaikki oli hyviä. Falafellas on yleisesti saanut hyviä arvosteluja, mutta mä tykkäsin ehdottomasti eniten Falafel Housen falafeleista. Annos irtoaa noin kolmella eurolla ja useimmiten en jaksanut syödä edes kaikkea!

Falafellasin taskufalafeli oli iso, halpa ja hyvä.
Rosebud-ravintola on kasvisravintola. Mä söin siellä ihan mielettömän hyvän sieniburgerin. Meillä oli niin törkeä nälkä, ettei ehditty ottaa kuvaa annoksesta.

Reissun loppua kohden kreikkalainen ruoka alkoi jo vähän kyllästyttää joten vikana iltana Ateenassa söimme Meksikolaisessa ravintolassa (Taqueria Maya). Söimme läjän erilasia tacoja. Ne oli ihan ok. Ilmeisesti tuolta olis saanut erittäin hyviä margaritoja, koska melkein kaikki joi niitä... paitsi me.

Tacoja
Käteistä kannattaa olla mukana, koska kortti kävi todella harvassa ravintolassa!!!

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...