Siirry pääsisältöön

Talviloma

Mä oon ollut viime viikon lomalla. Enimmäkseen olen tehnyt ihan mitä olen tykännyt, mutta muutamia rästihommiakin on tullut tehtyä.

Vuosi 2016 otettiin vastaan rennosti lenkkeillen ja katsoen MM-lätkämatsia. Tällä kertaa kisakatsomossa vahvistuksena oli pari snautserihoidokkia. Näille karvaturville ainoa ongelma uudenvuoden ilotulitteista oli se että ne heräs keskiyöllä ja pöhisivät uneliaina ärsyyntyneenä metelistä.

Ykköstavoite lomalle oli syödä joka päivä pastaa, koska työpaikkaruokalan pasta on syömäkelvotonta ja mä tykkään pastasta. Tämä tavoite sai tosin hieman nihkeän alun... Kävimme Sognon vuoden ensimmäisellä lauantailounaalla. Sogno on italialainen ravintola Töölössä ja siellähän olis "vähän niinku  pakko" olla pastaa tarjolla. No ei ollut! Lounas oli ihan jees, mutta ei mitenkään erikoinen. Mutta oli siellä todella hieno sisustus ja seinä!

"Viinilaatikkoseinä"
Ehdin tehdä myös kaksi shoppailureissua - molemmat täysiä fiaskoja. Tavoitteena oli löytää uudet talvikengät, kun ne edelliset kirjaimellisesti hajos käsiin viime talvena. Ekalla kerralla ostin teetä ja toisella kerralla granaattiomenan. Eli tätä tavoitetta ei ihan saavutettu...

Talvista eksotiikkaa on myös koettu talvipyöräilynä -20 asteessa - ihan huvin vuoksi. Totesin sitten juoksemisen olevan huomattavasti mukavampi tapa tuhota energiaa (tai sitten pitäisi hieman kehittää talvivarustusta). Eilen lauantaina kävimme luistelemassa Myyrmäen jäähallissa yleisöluistelussa. Se on muuten nykyään ilmaista!!!

Avokin vanhemmat antoivat meille jouluaattona amarylliksen. Minulla ei ikinä aikaisemmin ole ollut amaryllistä, mutta ihan miellyttävä tuttavuus tämä on ollut. Se kukkii vieläkin ja uusia nuppuja puskee lisää.


Pakastin on sulatettu, viimeisetkin joulukoristeet on laatikossa, verhot on vaihdettu, kaappeja on siivottu ja alakerran kattovalaisimien valot on vaihdettu. Valojen vaihtaminen ei ollut ihan helppo homma, kun pitää eka roudata pitkät/korkeat tikkaat taloyhtiön varastosta. Eli ihan täysin toimettomana en ole ollut. Huomenna paluu arkeen ja pitäis varmaan saada se mun "Saarihyppely"-matkakertomuskin  kirjoitettua valmiiksi ennen seuraavaa reissua. 

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...