Siirry pääsisältöön

Ummikot Aasiassa - Hong Kong nähtävyydet osa 1

Hong Kong oli kyllä osittain juuri sitä mitä kuvittelin. Korkeita pilvenpiirtäjiä ja ihan pipona jengiä ahtautuneen pienelle alueelle.

Kuva hotellin ikkunasta
Hong Kong on onneksi myös paljon muuta ja ilmeisesti brittien vahvan vaikutuksen takia aika länsimaalainenkin. Mielestäni tämän takia Hong Kong oli Aasia-ummikolle pehmä lasku kyseisen maailmankolkan ihmeisiin.

Kilpikonnia puiston altaassa


Hong Kongissa kyllä yksi tehokkaimmista metro-järjestelmistä minkä olen nähnyt sekä jalankulkijoiden liikkumista oli oikeasti ajateltu täällä - ehkä ihan aiheestakin. Hong Kongissa on muutenkin tuo liikkuminen helppoa ja monipuolista. Me käytimme Hong Kongissa perinteisen metron ja bussin lisäksi esim. kaksi kerroksista ratikkaa ja lauttaa.
Kaksikerroksinen ratikka

Meidän Hong Kongiin tutustuminen tapahtui kahdessa osassa - pari päivää ennen lentoa Taiwaniin ja sitten pari päivää paluumatkalla. Tässä postauksessa loput kertoo siitä "menomatkasta".



Ekana iltana käytiin pyörähtämässä Kowloon alueella katselemalla paikallsiten leffa-starojen käden jälkiä ja Bruce Leen patsasta.


Tokana päivänä avokin suunnitelmat vei meidän pienelle patikka retkelle. En ihan tiedä missä me oltiin, mutta hienot maisemat siellä oli ja vesiputouksiakin löytyi.






Paluumatkalla vähän eksyttiin ja oikastiin aikamoisen ryteikön läpi. Suosittelisin tätä paikka, jos tietäisin missä me oltiin.

Loppupäivä sit palloiltiin Tai Pon alueella. Ilmeisesti tällä oli ihan yleistä laittaa lakanat tmv. kuivumaan sillan kaiteille.

Pyykit kuivumassa sillan kaiteella.
Leijan lennätys oli myös suosittua puuhaa. 
Leijat puistossa
Tokana päivänä käytiin sitten ihmettelemässä paikallista Chi Linin nunnaluostaria. Oli muuten hieno paikka ja vaikea kuvata!



Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...