Siirry pääsisältöön

Ummikot Aasiassa

Lokakuisen tentin jälkeen oli seuraavana ohjelmassa laukkujen pakkaaminen. Ihan eka kotiin tultua tuli tosin vedettyä parin tunnin päikkärit - sen verran rankkaa sen 5 tunnin istuminen ja tentin kirjoittaminen oli (tai vaihtoehtoisesti se kuukauden tauoton pänttääminen työpäivän jälkeen). 

Laukunpakkausprojekti oli aika suoraviivainen tapahtuma, mukaan otettiin ne kesävaatteet jotka mahtu päälle ja loput jäi kotiin. Minimi varustuksella mentiin ja tarkoituksena oli pyykätä vähintään 4 päivän välein.  Avokki otti käytännössä yhden sellaisen käsimatkatavaraksi laskettavan matkalaukun itselleen,. Mulla oli vähän isompi ja sinne meni osa avokinkin tavaroista.

Reissussa oltiin tasan kaksi viikkoa. Siinä tuli nähtyä pintaraapaisu Hong Kongista ja vähän enemmän Taiwania. Avokki oli taas vastuussa reissun yksityiskohdista, mä vaan taas hengasin mukana ja suunnistin sitten kun avokki oli eka eksyttänyt meidät olemattomilla suunnistustaidoillaan. 

Missä me ollaan?!
Hong Kong oli ihan kiva paikka. Mutta Taiwan oli aivan upea ja se ihmisten ystävällisyys oli jotain ihan omaa luokkaansa. Paikalliset opasti ja kertoi mitä meidän piti tehdä, mutta ongelmana oli että meiltä ei ihan taipunut tuo "kiinan kieli". Osoittamalla pääsee ilmeisesti aika pitkälle ja kyllä ne taluttikin meidät sinne oikaann suuntaan... jos tiukka paikka tuli. Kännyn googlen kääntäjästäkin oli paljon hyöytä - se toimi meillä ihan hyvin ja sitä tarvittiin mm. kun arvottiin miten pyykinpesukone toimii.  Välillä oltiin kyllä niin pihalla, että tästä tuli kyllä meidän ummikot ulkomailla kokemus.

Taiwanissa tuli liikuttua jalkaisin, junalla, laivalla, bussilla ja (sähkö)pyörällä. Näistä kokemuksista sitten enemmän myöhemmissä postauksissa.
Taittopyörä käytössä Tarokon kansallispuistossa
Avokki oli suunnitellut kyllä ihan huippureissun, mä kun oli taas joutunut keskittymään töihin/opiskeluun.  Onneksi loma ei ollut pidempi, koska mun kunto ei olis kestänyt.

Tyynenmeren rannalla

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...