Siirry pääsisältöön

Ummikot Aasiassa 2016- Taiwanin Kaoshiung

Lento Hong Kongista Taiwanin Kaoshiungiin kesti n. 1½ tuntia ja siellä tarjoiltiin ihan kunnon sapuskat (China Airlines). Mä olin odottanut että lennettäis jollain pikku potkurikoneella, mutta lentokone olikin isompi kuin se millä lennettiin Helsingistä Hong Kongiin... Alkumatka oli hieman töyssyinen lähellä olevan taifuunin takia, mutta ihan hyvin se meni. Onneksi ei lennetty Taipeihin, koska ne lennot oli peruttu...

Kaoshiung lentokoneen ikkunasta
Kaoshioungin lentokentällä tullivirkailijat ensin ihmetteli miten me Taiwaniin oltiin eksytty ja sitten seuraavaksi me ihmeteltiin missä kaikki ihmiset on. Metro lentokentältä keskustaan oli tyhjä ja ei siellä keskustan metroasemallakaan tungosta ollut.

Missä kaikki ihmiset on?
Niskat meinasi taittua nurin kun tulimme Kaoshiunging keskustan asemalle. Siellä oli aivan valtava lasikupoli.

Maalattu lasikupoli
Hotellille löydettiin pienen edestakaisin kävelyn jälkeen, kun avokki taas vähän suunnisti. Hotellissa oli aika villi sisustus ja ihana henkilökunta.

Hotellin aula
Hotellihuone
Kovinkaan kauan me ei hotellihuonetta ihasteltu, vaan lähdettiin tutustumaan kaupunkiin tai lähinnä sen rantaviivaan Chioun saarella. Sizihwanin metroasemalta sai kätevästi vuorkattua pyörät muutamalla eurolla, joiden kanssa kipusimme lautalle.

Lautalla
Lyhyen lauttamatkan jälkeen olimme saarella. Osa rantabulevardista oli suljettu, koska taifuuni oli huuhtonut osan mukanaan. Mutta se ei meidän etenemistä estänyt - olimmehan me kesällä päässeet treenaamaan pyörän kantamista. Eli parissa paikassa kannoimme pyöriä sortumien yli.

Ajoimme 4 km pitkän saaren päästä päähän ja ihailimme maisemia. Ranta oli ihan mielettömän kaunis. 




Kalastaja aallonmurtajalla

Valtava simpukka
Temppeli
Rantafiilistelyä




Illalla kävimme vielä hotellin lähellä olevalla yötorilla (night market) syömässä. 


Mä söin aika vähän... koska mulla oli jotenkin hassu olo (tai ollut jo koko päivän). Mä hieman ihmettelin miten se ruoka tökki niin pahasti, koska enhän mä vielä voinut kyllästyä siihen ruokaan.

Hotellille kun päästiin, niin mä vietinkin sitten seuraavan tunnin vessassa. Sen jälkeen otin imodiumin ja simahdin sänkyyn (joskus ennen ysiä).

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...