Siirry pääsisältöön

B - BARF

Onnin epilepsiakohtausten tiheydessä ei ole pahemmin ollut muutoksia viime aikoina. Niitä tulee noin kerran viikossa, mutta seuraillaan tilannetta. B-vitamiinin lisääminen ruokavalioon on auttanut huomattavasti turkin irtoiluun ja kynnetkin on paremmassa kunnossa. Robotti-imurinkin sisällöstä suurin osa on nykyään hiekkaa ja pölyä, eikä Onnin karvoja.

On kaikenlaisia teorioita, mikä auttaa epilepsiaan... hauskin keskustelunaihe kotona oli marihuanan "syöttäminen" Onnille ja ei se varmaan pahitteeksi olis mullekkaan tällä hetkellä. Mutta tähän me ei kuitenkaan ryhdytä.

Onnin pakki on todella herkkä kaikille ruokavalion muutoksille ja lääkkeiden on imeydyttävä kunnolla. Ripuli ja/tai oksentelu ei Onnin tapauksessa ole vaihtoehto. Aikaisemmat nappulanvaihtokokeilut on aina epäonnistunut ja pahimmasa tapauksessa tuloksena on ollut eläinlääkärireissu.

Koko kesän luin raakaruokinnasta ja selvittelin... Luin pääni pyörälle ja en ihan vielä päässyt selvyyteen miten homma oikeasti tehtäisiin 100% oikein. Koska mä oon nyt ollut kotona pidemmän aikaan, niin ajattelin hetken koittaneen ruokavalion muutokselle ja selvittelen loput epäselvät asiat sitten myöhemmin. Aloitimme muutoksen todella hitaasti tehobaktin ryydittämänä. Mä olin ihan varma, että tästä ei tuu mitään ja Onni pakki ei kestä tätä. Väärässä olin. Onnin pakki on kestänyt ruokavalion muutoksen erittäin hyvin. Onnin pakki on itseasiassa ollut nyt stabiilimpi ja hieman harvemmin turvoksissa kuin aiemmin nappulalla. Onnikin syö nykyistä ruokaa hirmuista vauhtia, ennen se aina arpo - onko tää nyt syötävää ja onko mulla nälkä. Pientä hienosäätöä ruokavalioon pitää vielä tehdä ja uusia ruoka-aineita testailla.

Katotaan miten meidän käy ja eihän meillä tässä tilanteessa ainakaan hirveesti hävittävää ole. Reilun viikon kokemuksella suuria muutoksia kohtaustilanteeseen ei olla saatu, mutta sitä en odottanutkaan ;) Katellaan, kuulostellaan ja ihmetellään.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...