Siirry pääsisältöön

Puuhastelua

Sairaslomalla on muuten aikasta lailla ankeata, jos liikuntamahdollisuudet on rajoittuneita. Mä en saa harrastaa hikiliikuntaa enkä nostaa mitään kolmea kiloa painavempaa. Autolla saan sentään ajaa ja koiraa ulkoilutin yksin jo viikko kotiutumisen jälkeen. Mä en myöskään muista ottaa omia lääkkeitäni oikeaan aikaan, vaikka Onni saakin omat lääkeensä aina ajallaan. Hassua sikäli, koska meidän molempien pitäisi ottaa lääkkeet samaan aikaan...

Ihan hirumuisen tylsää mulla ei kuitenkaan oo ollut. Lääkärikäyntejä on ollut vähintään yksi viikossa. Muuten mä oon viettänyt aikaa katselemalla leffoja ja dokumentteja, lukemalla kaunokirjallisuutta, "ahdistelemalla" lopputyötä tekevää ohjattavaani ja oon mä istunut aika paljon koneella miettimässä tutkimusjuttuja. On ollut oikeasti virkistävää miettiä oikeasti rauhassa tutkimusasioita ja ainoa potentiaalinen häirikkö löytyy alakerrasta (nukkumassa).

Voiko tää olla mukava asento nukkua?
Mä oon myös shoppaillu, mutta kaikkea en ole kyennyt kantamaan kotiin esim. uusi työtuoli odottaa vielä kaupassa. Keittiöön ostin käytännöllisemmän maton (Kodin1, Finnarte), kun se mun virkkaama matto oli ihan mieletön roskamagneetti.

Alunperin tarkoituksena oli kuvata vain mattoa
Ikuisuusprojektiksi muodostuntu työhuoneen kaapinsiivouskin on vihdoinkin saatettu päätökseen. Kun muutimme tähän asuntoon, dumppasin "kätevästi" parin romulaatikon sisällön työhuoneen kaappiin. Ajattelin sitten siivota sen joskus myöhemmin. Eihän siinä mennyt kuin neljä vuotta... Siivousprojektin lopputuloksena oli pussillinen roskaa, paperikassillinen paperia kierrätykseen ja nyt mä oikeasti tiedän mitä tuolla kaapissa on. Kaappiin jäi tyhjilleen yksi hylly ja en tiedä mitä siinä säilyttäisin, mutta eiköhän siihen aika nopeasti jotain eksy.

Tämä kaappi ei oo ikinä ollut näin järjestyksessä

Etupihaa mä en tänä vuonna enää saa valmiiksi, mutta siedettävämmän näköinen se nyt jo on. Takapihan laitoin viikonloppuna talviteloille - eli käytännössä pesin grillin, siistin yrttipenkin, otin yritit sisälle kuivumaan  ja siirsin amppelimansikat talvehtimaan yrttipenkkiin. Puutarhakalusteet pitää vielä siirtää varastoon, mutta sillä ei oo mikään kiire.

Ahkeraliisa on koko kesän kukkinut ahkerasti meidän etupihalla.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...