Siirry pääsisältöön

Sähläystä

Maanantai ei ehkä menny ihan niin hyvin kuin olin toivonut. Rikoin heti alkajaisiks auton tuulilasinpyyhkijän, kun olin lähdössä verikokeeseen. Tuulilasi oli paksun jääkerroksen peittämä ja varovaisesta irrottamisyrityksestä huolimatta, se kumiosa irtos osittain. Verikoe otettiin ihan mallikkaasti ja siinä ei ollut ongelmia. Lähdin sitten Motonettii ostamaan uusia pyyhkimiä, jotta avokki ei pääsis kuittailee asiasta illalla. Eihän se nyt kovinkaan vaikeaa voi olla... Pienen arpomisen ja huoltokirjan avustuksella sain pyyhkijät irti ja kaupasta henkilökunnan avustuksella sain ostettua uudet pyyhkijät. Se uusien pyyhkimien takaisin asentaminen hieman tökki. Arvoin siinä jonkin aikaa mikä lisäosa siihen pyyhkijään pitää kiinnittää, mutta onneksi kiltti herra tajoutui auttamaa ja napsautti pyyhkijät paikalleen alta aikayksikön. Aivan loistavaa!!!

Iltapäivällä sytostaattihoitajalta ilmoitti, että mun tiistain tiputus on peruttu.  Maksa-arvot oli hieman liian korkeat ja tiputusta siirrettiin viikolla. Mainitsin, että leikatulle puolelle on ilmestynyt kipeä patti ja on ollut pakko syödä jonkinverran Panadolia. Panadolit kuulemma nostaa maksa-arvoja ja mun pitää siirtyä Buranaan. Hieman harmitti tiputuksen siirtyminen, mutta toisaalta yksi oirevapaa viikko on kyllä ihan kiva.

Tiistaiaamu alko rennoissa merkeissä. Avokki päästää aina töihin lähtiessään, Onnin mun viereen nukkuu. (Aikoinaan avokin mielestä koiralla ei oo asiaa sänkyyn. Mä noudatin tätä sääntöä, mutta avokki alko sitten lipsua tästä periaatteesta.) Koisittiin Onnin kanssa kasiin ja aamulääkkeiden jälkeen lähdettiin lenkille. Lenkillä tuli taas uusi soitto hoitajalta ja mulle oli varattu aika ultraääneen keskiviikkoaamuks.

Snautseri hoitaa aamuvelvollisuutensa tunnollisesti.
 Keskiviikkoaamuna hieman jännitti, että tuleeko taas huonoja uutisia. Onneksi ei tullut, se kipeä patti oli kuulemma vain ärsyyntynyttä rasvakudosta. Olin kuulemma saanut siihen kovemman tällin (tai Onnipommin). Ultraäänitutkimus meni tällä kertaa todella nopeasti, koko homma ilmoittautumisesta sairaalasta poistumiseen kesti kokonaiset 15 minuuttia. Radiologikin oli tällä kertaa todella mukava.

Sairaalareissun jälkeen en halunnut mennä kotiin herättelee Onnia, niinpä suuntasin keskustaan jouluostoksille. Lähinnä tuli kyllä taas shoppailtua kaikkea kivaa itselle.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...