Lauantain aloitin "juoksulenkillä". Onni hieman hidasti tahtia, kun piti merkkaill ja haistella. Mä jaksan jo juosta ihan kohtalaisen hyvin, mutta vielä on matkaa viime kesäiseen kuntoon. Mun ykköstavoite on kyetä taittamaan kunnialla työmatka pyörällä toukokuun alusta alkaen. Juokseminen on vain tapa päästä siihen tavoitteeseen ja samalla saa koiran kätevästi lenkitettyä.
Aamulenkin jälkeen, Onni sai ruuan ja mä laitoin päivän ruuan pataan porisemaan. Aamutoimien jälkeen suunnattin avokin kanssa pyörillä Myyrmäen kevätmarkkinoille ja sieltä Martinlaakson uudelle ostarille Lidliin. Lidlin jonossa mä tokaisin avokille johonkin ehdotuksen ilmeisesti aika jyrkästi "EI" ja meidän jälkeen jonossa ollut rouva leimas mut pirttihirmuksi ja "tollasia ne nykyajan naiset on". Ihan huumorimielessä se siinä mua "sätti" ja puolusteli mun avokkia. Se rouva oli oikeasti todella herttainen! Avokki myös lisäsi sille rouvalle vielä lisää vettä myllyyn, olemalla samaa mieltä rouvan kanssa.
Lounaaksi vedettiin feikki osso buccoa (= osso buccoa ilman siihen soveltuvaa lihaa). Mistää ei löytynyt osso bucco "luita", joten avokin ruokatoiveen toteutus hieman vesittyi. Se mun tekemä lihapata oli kuitenkin todella hyvää. Crockpot rules!
Aamupäivä ei ilmeisesti sisältänyt riittävästi liikuntaa ja suuntasimme iltapäivällä vielä Onnin kanssa Luukkiin lyhyelle lenkille. Lenkkieväiksi pakkasimme tekemiäni Mississippi mudcake-herkkuja ja glögiä.
Luuki parkkiksella Onni oli taas aika intopiukeena - alahuuli väpätti ja hampaat kalisi yhteen. Ilopissat tehtiin heti lenkin alkuun.
Aamulenkin jälkeen, Onni sai ruuan ja mä laitoin päivän ruuan pataan porisemaan. Aamutoimien jälkeen suunnattin avokin kanssa pyörillä Myyrmäen kevätmarkkinoille ja sieltä Martinlaakson uudelle ostarille Lidliin. Lidlin jonossa mä tokaisin avokille johonkin ehdotuksen ilmeisesti aika jyrkästi "EI" ja meidän jälkeen jonossa ollut rouva leimas mut pirttihirmuksi ja "tollasia ne nykyajan naiset on". Ihan huumorimielessä se siinä mua "sätti" ja puolusteli mun avokkia. Se rouva oli oikeasti todella herttainen! Avokki myös lisäsi sille rouvalle vielä lisää vettä myllyyn, olemalla samaa mieltä rouvan kanssa.
Lounaaksi vedettiin feikki osso buccoa (= osso buccoa ilman siihen soveltuvaa lihaa). Mistää ei löytynyt osso bucco "luita", joten avokin ruokatoiveen toteutus hieman vesittyi. Se mun tekemä lihapata oli kuitenkin todella hyvää. Crockpot rules!
Aamupäivä ei ilmeisesti sisältänyt riittävästi liikuntaa ja suuntasimme iltapäivällä vielä Onnin kanssa Luukkiin lyhyelle lenkille. Lenkkieväiksi pakkasimme tekemiäni Mississippi mudcake-herkkuja ja glögiä.
Luuki parkkiksella Onni oli taas aika intopiukeena - alahuuli väpätti ja hampaat kalisi yhteen. Ilopissat tehtiin heti lenkin alkuun.
| Onnin ei ole oppinut kolmessa vuodessa, että autosta ei rynnitä ulos. |
Kiersimme Haukkalammen ja taukopaikkana oli ihan sama kuin aina ennen.. Auringonpaisteessa oli mukava istuskella ja nauttia eväistä.
| Taukopaikalla Onni nuuskutteli taukoamatta. |
Vaikka viikonloppu onkin mennyt han jees, niin tämä viikko on muuten ollut aika raskas. Onni sai kohtauksen tiistaina päivällä. Torstaina kävimme eläinlääkärin vastaanotolla. Otettiin veri- ja ulostenäytteet ja katsootaan vielä kerran, josko jotain syytä epilepsialle löytyis. Eläinlääkäri kehotti syöttämään Onnille närästyslääkkeitä, kun Onnin vatsa on pitänyt aika kovaa meteliä viime päivinä ja onhan se puklaillukin aika usein.
Pientä säätöä ruokavalioon tehtiin taas tai siis Onni yksikertaisesti on kieltäytynyt syömästä possua. Ihan samalla tavalla Onni kieltäyty syömästä kalaa joulukuussa ja sen jälkeen pakki oli heti paremmassa kunnossa. Possun poistaminen ruokavaliosta on tainnut ainakin rauhoittaa vatsaa.
Meillä on nyt ihan vakavasti harkinnassa Onni lopettaminen. Onni menee niin jumiin kohtauksista (alaselän lihakset kipeät) ja mikään epilepsialääkitys ei näytä toimivan kovinkaan pitkään. Mennään päivä kerralla ja katellaan miten Onnin jaksaa. Tänään se ainakin voi ihan hyvin :)
Pientä säätöä ruokavalioon tehtiin taas tai siis Onni yksikertaisesti on kieltäytynyt syömästä possua. Ihan samalla tavalla Onni kieltäyty syömästä kalaa joulukuussa ja sen jälkeen pakki oli heti paremmassa kunnossa. Possun poistaminen ruokavaliosta on tainnut ainakin rauhoittaa vatsaa.
Meillä on nyt ihan vakavasti harkinnassa Onni lopettaminen. Onni menee niin jumiin kohtauksista (alaselän lihakset kipeät) ja mikään epilepsialääkitys ei näytä toimivan kovinkaan pitkään. Mennään päivä kerralla ja katellaan miten Onnin jaksaa. Tänään se ainakin voi ihan hyvin :)
Kommentit
Lähetä kommentti