Siirry pääsisältöön

Hyvä ruoka, parempi mieli

Viime viikko ei mennyt ihan putkeen. Torstaina aamulla mun kännykkä sanoi yllättäen itsensä irti  - kännyn herätyskello soi niin kuin pitikin, mutta sitten se pimeni ja ei enää ladannut, bootannut eikä osoittanut mitään elon merkkejä. Ärsyttävää! Samana päivänä menin töihin pyörällä ja mun etuvaihtaja ei ollut enää säädöissään ja ketjut tipahteli ainakin viis kertaa per suunta. ÄRSYTTÄVÄÄ! Päivän harmituksen kruunasi kun sain töissä meidän erään koneen täysin jumiin/sekaisin. Jäi sit ärsyttävästi pari asiaa kesken. Torstain pelasti täysin avokin tekemä piirakka, joka oli valmis just samalla hetkellä kun astuin sisään ovesta.

Perjantaina töissä tuli eteen ylläriprojekti, joka piti sada HETI valmiiksi. Jäi sit pari muuta asiaa tekemättä taas. Perjantai-ilta oli tosin ihan täydellinen.  

Töiden jälkeen, avokki noukki mut töistä ja me suunnaattiin Merimakasiineille syömään. Avokki oli ostanut lahjakortin Grouponilta, joten halvalla päästiin syömään kolmen ruokalajin menu (Keittiömestarin menu). Alkuruokana oli äyriäiskasari, josta siirryttin päärauokana tarjoilluna paistetun hauen kautta tyrniyllätys jälkiruokaan. Alkuruoka (äyriäiskasari) oli ehdottomasti paras ja annos oli todella iso. Tosin en ole ikinä saanut ravintolassa simpukoita ja katkarapuja sisältävää ruokaa, josta en olis tykännyt. (Jos ei lasketa sitä yhtä "italialaisen" ravintolan tuoreeksi mainostamaa tölkkisimpukkapastaa USA:ssa vuonna 2010)

Mmmmmmm
Pääruoan hauki ja jälkiruoaksi ollut tyrniyllätys olivat myös hyvin tehty... Se alkuruoka-annos oli vain niin iso, joten en jaksanut syödä koko pääruokaa ja jälkiruokakin meni hieman ahtamiseksi. Mut siis simpukoita on vaikea päihittää - ainakin  mun mielestä.

Ravintolassa oli todella rento ja rauhallinen tunnelma. Vaikka ravintolassa oli useimmissa pöydissä asiakkaista, niin ravintola ei ollut kuitenkaan hälyisä. Suuniteltiin, että tänne vois tulla tekee yhden jos toisenkin pyöräreissun. 

Lauantai-iltana oli vuorossa sitten vähän lisää herkuttelua kavereiden kanssa Hoku-ravintolassa. Siellä oli myös hyvää ruokaa ja sinnekkin vois mennä toiste.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...