Siirry pääsisältöön

K - koiratarvikkeet Osa 1 (asuminen )

Koiratarvikkeista tulee kolme erillistä postausta: asuminen, trimmaus ja lelut

Koirat eivät oikeasti tarvitse paljoa, mutta niille voi ostaa paljon kivaa.

Pedin ostimme Dogs companionilta (koko L) ja se sänky on ollut todella kestävä. Onni on järsinyt, retuuttanut, raahannut pitkin kotia ja nylkyttänyt sitä antaumuksella, mutta se on edelleen kuin uusi. Fatboyn koiran sänky menee kuulemma helposti rikki snautserin käsittelyssä... tää ei. Dogs companionin sängyn päällisen voi vaihtaa, joka on mielestäni täysin pakollinen toimenpide meillä. Meillä on niitä kaksi: savunvärinen vakosametti ja likaahylkivä beige. Siivouksen yhteydessä käytetty menee pesuun ja kaapista otetaan uusi puhdas päällinen. Onni taitaa tykätä enemmän vakosamettipäällisestä. 
Onni nukkuu

Turvavyöt autoon. Meillä koira matkustaa takapenkillä turvavöissä. Ostimme sille juuri uudet, koska edelliset turvavyön muovilukot löytyi pureskeltuna lattialta.

Kuljetushäkki eli mökki. Onnilla on kangasmökki, joka kulkee reissussa mukana. Onni nukkuu siellä usein myös kotona.

Pannat ja valjaat. Pantaa käytämme tavallisilla lenkeillä, jossa käytössä lyhyt hihna. Valjaita tulee käytettyä metsälenkillä, jossa käytössä on flexi. Onnille sopii vain puolikuristavat pannat. Tavalliset solkipannat se vetää pään yli tai siitten Onni pitäisi hirttää siihen pantaa (eli laittaa panta liian kireälle). Pieni pää ja paksu kaula yhdistelmälle ei oikein muut pannat sovellu. Meillä oli alunperin Hurtan Y-valjaat, mutta ne meni rikki 3 kk käytön jälkeen... ja sen jälkeen meillä ei Hurtan valjaita oo näkynyt. Tämän jälkeen  päädyin ostamaan nahkavaljaat (kuvassa).
Onni poseraa nahkavaljaat päällä

Sadetakki, talvitakki. Sadetakit ja talvitakit on pakolliset meillä, kun tuo Onnin turkki on niin ohut. Paras takki jota olen kokeillut on Hurtan Lifeguard Storm. Takista olikin kuva jo juhannuspostauksessa.

Koirankupit. Vesikulhot meillä on samat kuin edellisellä koiralla, olemme sitten ostaneet tähän lisäksi kulhoja ruualle. Tärkeintä näille on että ne voi laittaa tisikoneeseen, tämämpä takia meillä on metallikulhoja ilman kuvioita tai muoveja. Koiran kuppien alla on luunmuotoinen kumialusta, niin että laminaatti ei menen pilalle.

Taluttimia meillä on muutama kappale. Meiltä löytyy myös se kirottu flexi, tosin me käytetään flexiä vain ja ainoastaan metsälenkillä. Tavallinen talutin on käytössä kun kävellään tiellä. Vähän aikaan sitten ostin norjalaisen Non-stop merkkisen taluttimen ja se on todella mukava kädessä. Se ei liu'u ja on mukavan tuntuinen kuivana, mutta se on todella epämiellyttävän tuntuinen märkänä.
    Täydellinen virheostos Onnille, oli muovinen koiranpeti, jossa lampaanvilla patja. Onni ei oo kertaakaan käynyt siinä sängyssä, muuta kuin repimässä sen lampaanvillapatjan pois sängystä. Se patja oli todella nopeasti entinen ja sänky on siitä asti odottanut uutta käyttöä meidän parvekkeella. Enemmän iloa Onnilla taisi olla siitä laatikosta, jossa se sänky tuli (kuva alla).
    Onni iloitsee pahvilaatikosta

    Viime viikolla pakkasin pois Onnin pentutarvikkeita haikein mielin.... pitäiskö meidän hankkia toinenkin koira ;)
    Pieniä pantoja, valjaita, kongeja ja ruokakuppeja on vaatehuoneessa odottamassa seuraavaa koiraa.


    Ostoslistalla olisi uudet pelastusliivit Onnille, joissa paremmat nostomahdollisuudet. Meillä on ne mun edellisen koiran pelastusliivit, mut siis se oli 40 kg jässikkä... ja Onni painaa vain 20 kg. Niinpä ne on aika isot, mutta niillä remmeillä sai sen hyvin pysymään paikoillaan. Pitää katsella, miten tämä kesä menee.
    Onni kesälomalla 2011, ikää 6 kk



    Kommentit

    Suositut tekstit

    Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

    Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...