Siirry pääsisältöön

L - Lumilautailu

Levillä 2009 ja -32 astetta
Mä en sit oikeati oo urheiluhullu, vaikka melkein kaikki postaukset onkin liikunnasta tai (koirista). Oikeasti mä viihdyn erittäin hyvin myös löhöilemässä sohvalla.

Mä aloitin lumilautailun yläasteella kahdeksannella luokalla. Sukset jäi tämän jälkeen huomattavasti vähemmälle käytölle. Laskettelu jäi pois kuvioista kokonaan sen jälkeen kun katkaisin jalkani. Nilkan kohdalla jäi ruuvi ja jos siihen kohdistuu painetta, niin se tuntuu erittäin epämiellyttävältä. Tosin kaivoin mun laskettelu monot kaapi perukoilta pari vuotta sitten ja mietin että pitäisikö yrittää 12 vuoden tauon jälkeen...

Mulla on ollut suurin osa varusteita ihan ok kunnossa, mutta lauta alkoi aiheutta ongelmia. Mulla oli mun edellinen lauta noin 15 vuotta, eli se palveli todella hyvin. Vanha lauta alkoi löystyä, kanttien teroittamisesta ei ollut hyötyä ja sillä ei ollut enää kiva laskea. Aloitin uuden laudan metsästyksen viime kesänä ja joulukuussa sain sen sitten vihdoin kiikutettua kotiin.

Ensin mun piti ostaa sellainen semi-halpa lumilauta, mutta sitten kun selvitteli että minkälaisen laudan oikeasti haluan -  ei tässä voi enää muuta todeta kuin että "nälkä kasvoi syödessä". Lopulta mulla oli vaihtoehtoina Burtonin Feelgood ja Palmerin Liberty. Mä päädyin tähän jälkimmäiseen ja vielä siihen carbon versioon. Ja ei kyllä kaduta yhtään, se on ihan unelma lauta. Mulla on huonoja kokemuksia noista Burtonin (vuokralaudoista) ja en sitten uskaltanut ottaa riskiä. Tosin se Burtonin Feelgoodkin olis varmaan ollut todella hyvä.

Se mikä ei mennyt ihan täysin nappiin laudanhankinnassa oli ne siteet. Päädyin sellaisiin medium "jäykkiin" siteisiin (K2 agogo)... ja tässä oli varmaan pitänyt valita ne Burtonin Luxit (en oo varma menikö mallin nimi nyt oikein). Pitää katsoa vielä seuraava kausi noiden siteiden kanssa. (Menneellä kaudella kävin vain ja ainoataan kaksi kertaa lautailemassa).

En sitten tiedä kuinka kauan lumilautailu pysyy harrastuksissa, kun mun leikattu nilkka aina vähän turpoaa lumilautailun jälkeen.


Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...