Siirry pääsisältöön

K - Koiratarvikkeet (turkki) osa 2

Koirantarvikkeisiin on mennyt varmaan enemmän rahaa, kuin mitä Onnin lääkärilaskuihin yhteensä. Snautserithan ovat trimmattavia koiria ja jos aikoo trimmata/siistiä/nyppiä koiran itse niin se vaatii sitten tietyt työkalut. Ja ne työkalut ei oo mitään halpaa tavaraa... Mä en oo mikään hyvä trimmaaja ja Onni ei todellakaan oo näyttelykunnossa mun käsittelyn jälkeen. Onneks Onnilla on todella helppohoitoinen turkki ja alapurennan jälkeen takia meitä ei myöskään nähdä näyttelyissä. Mun ei siis trimmauksesssa tarvitse stressata että pilaan sen turkin ja samalla näyttelykauden.


Trimmauspöytä on ihan ehdoton ja koira pitää myös totuttaa tietenkin siihen. Meillä kun trimmauspöytää likutettaan, niin alkaa ihan mieletön hännän heilutus ja rauhaton tepastelu mun perässä. (Puhumattakaan siitä vinkukohtauksesta joka tulee, kun avomieheni ajaa partansa ja mä sattumalta olen myös yläkerrassa samaan aikaan.) Meillä on Vivogin trimmauspöytä kokoa 75x50 cm Se voisi kaiketi olla ihan vähän isompi, niin että nypittäessä koira pääsisi makuulle.
Onni ei arvostanut kuvaussessiota ennen trimmausta
- näin se kärkkyy aina trimmauspöydälle
Trimmauskone meillä on akullinen Arco Moser (pinkkinä). Ne akuttomat on kevyempiä, mutta kun meillä on pistokkeet niin huonoissa paikoissa... niinpä päädyin sitten akulliseen.

Kampa on sellainen perus kampa, jossa musta pinnoite vähentämään sähköisyyttä. Näitä on myös metalliversionsa, mutta tää musta on mielestän ihan hyvä.

Trimmausveitsiä meillä on kaksi Mars 328  ja sitten jenkeistä tilattu Pearson fine. Osa kehuu ihan hirevästi tuota Pearsonia, mutta mulle se ei istu käteen. Ymmärrän kyllä kuitenkin että ihmiset kehuvat sitä. Noh, ehkä mä en vain osaa käyttää sitä Pearsonia ja pitäisi antaa sille uusi mahdollisuus syksyllä.

Sakset - ohennus, tavalliset ja tassusakset (pyöristetty pää). Mulla on nykyään käytössä lähinnä nuo tassusakset ja ohennussakset.

Furminator löytyy meiltä myös. En oo ihan vielä muodostanut mielipidettää tämän hyvyydestä vielä.

Kynsisakset pitää olla laadukkaat, meillä on Miller forge.  Nämä sopivat täydellisesti snautserille. Edellisen sakemannin kanssa kokeilin useita eri saksityyppejä ja mikään ei ollut täydellinen.
Onnin trimmaustarvikkeet
-veitset väärässä järjestyksessä (Mars veitsi on Pearson veitsen boksin vieressä)

Mun pitäis ostaa itselleni trimmausessu, sitä karvaa on aina kaikkialla pienenki siistimisen jälkeen ja se on inhottavan tuntuista. Yleensä vielä ajan koneella avomieheni hiukset juuri ennen kuin trimmaan Onnin.  (Koiralle ja avomiehellä siis ihan omat trimmauskoneet)... Niinpä sitä karvaa sitten aina löytyy näiden trimmaussessioiden jälkeen.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...