Siirry pääsisältöön

Onni update 11/2013 - Kallis unohdus

Mä mokasin torstaiaamuna aika perusteellisesti - mä unohdin antaa Onnille lääkkeet. Normaalisti mä annan lääkkeet HETI kun tullaan sisälle lenkiltä ja nyt mä en tehnyt sitä. En ymmärrä!  Viimeisen vuoden aikana en kuitenkaan oo kertaakaan unohtanut... 

Onni oli saanut kohtauksen torstaina päivällä, jotka sitten jatkui perjantai yönä ja iltapäivällä. Perjantain ja lauantainvälisen yön Onni oli todella rauhaton, läähätti ja vinkui tauotta klo 2 (yöllä) aamu kuuteen - ulkona se kuitenkin oli ok. Mä yritin rauhotella ja ulkoiluttaa Onnia ekat pari tuntia ja sitten avokki yritti samaa - TULOKSETTA. Mä otin Onnin hoitovuoron puoli kuuden paikkeilla ja sain Onnin lopulta nukahtamaan viereeni sohvalla. Puoli ysiltä lauantaiaamuna tuli seuraava kohtaus.

Aamu"lenkillä" ja Onni ihan pihalla (lääkityksestä)
Eläinlääkäripäivysytkseen Espoon eläinsairaalan suunnattiin klo 14 pissalle haisevan ja kuolaisen koiran kanssa. Eläinlääkäriin harvemmin tulee haisevia juoppoja hoidettavia, mutta ei varmaan tuollainen pissalle haiseva snautserikaan oo kovinkaan herkkua. Yritin kyllä varovaisesti huuhdella Onnia ennen lääkäriin lähtöä... Muutamaa satasta köyhempänä ja kolme lääkereseptiä (Diazepam, Keppral ja Rimadyl) kourassa suuntasimme kotiin. Päivystävä eläinlääkäri oli jopa soittanut Onnin vakkari neurologille, joka on tällä hetkellä kesälomalla. Keppralin Onni sai nyt Pexionin rinnalle, Diazepam on se vanha tuttu ensiapulääke kohtauksien hallitsemiseen ja Rimadyl kipulääke kohtausksista johtuvaan selkäjumiin. Apteekkiin meni sit toinen satanen, mutta onneksi Myyrmannin apteekista saa hyvää palvelua ja Alku karkkeja.

Viime yönä ei saatu kohtauksia, mutta Onnilla on ollut ihan liikaa virtaa. Tänään aamu seitsemältä Onni veti aika totaalisen pommin mun päälle, otti mun pään pihti otteeseen etutassujensa väliin  ja pesi mun korvat. Nukkuessa tuollaista yllätystä ei ihan osaa odottaa ja miellyttävämpiäkin herätyksiä mulla on ollut... Ehkä se on vain positiivista, että herää johonkin muuhun kuin Onnin kohtaukseen.

Elokuun alussa Onnin vakkari eläinlääkäri palaa lomilta ja silloin kartoitetaan Onnin tilanne. Ainakin Onni tarttee jatkossa fysioterapeuttia ja/tai hierontaa selkäjumituksiin. Selkä pitäis varmaankin myös kuvata.

Rehellisesti sanottuna, mun pinna on ollut aika kireellä viime päivät ja huumorintaju on meinannut loppua tuon vinkuvan karvakuonon kanssa... varsinkaan kun se ei ole se ainoa murhe tällä hetkellä... Muuten tää viikko on Onni osalta mennyt ihan jees ja kelitkin on ollut ihan kivoja. Tosin en voi sanoa, että töihin mennään huomenna virkistyneenä ja hyvin levänneenä. Tänäänkin päivä meni hinkatessa lattioita, seiniä, mattoja ja sohvia puhtaaksi Onnin kohtauksien jäljiltä. Onnikin tuli pestyä haiseville koirille tarkoitetulla shampoolla, eli Onni ei haise enää pissalle.


Iltalenkillä alkuviikosta

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...