Siirry pääsisältöön

Rankka viikko

Onnilla on ollut aikastalailla rankka viikko. Alkuviikko meni loistavasti, mutta loppuviikkoa kohden on tapahtunut kaikenlaista.

Tiistaina kävimme kahden tunnin jäljestysharjoituksissa. Onni oli ihan täpinöissään ekan kokeilun jälkeen - se ei millään malttanut odottaa toisten koirien suoritusten ajan. Kotona treenien jälkeen, Onni käytännössä simahti omaan petiinsä. Jälkeä treenataan varmasti toistekkin!

Torstaina piti mennä rally-toko treeneihin, mutta Onnilla oli vatsa sekaisin kotiintulo-lenkillä ja näin ollen meillä ei ollut asiaa treeneihin. Huomattiin sitten vasta paaaljon myöhemmin, että Onni oli myös oksentanut olohuoneen suurelle matolle. Matto pesuun ja sitten Onnin kanssa lepäiltiin loppuilta sohvalla.

Torstain ja perjantain välisenä yönä heräsin kahdelta Onnin kohtauksesta aiheutuvaan meteliin. Kohtaus oli ihan tavanomainen ja mitään poikkeavaa siinä ei ollut. Onnin ja kohtauksesta aiheutuneen sotkujen siivomiseen meni tovi ja Onni ei myöskään nukkunut kunnolla kohtauksen jälkeen ja loppu yö meni hieman levottomasti.. Mulla on myös hieman vaikeuksia nukahtaa tuollaisen  äkkiherätyksen jälkeen, koska odotan vain seuraavaa mahdollista kohtausta.

Perjantaina olin pikkaisen zombi töissä, mutta onneksi työpäivä ei sisältänyt mitään kovinkaan vaativaa. (Maanantaina pitää tosin katsoa, että kaikki koodaukset ja laskut on oikein.) Työpäivän jälkeen suuntasin vielä lukioaikaisten kavereiden kanssa terassille vaihtamaan kuulumisia. Olin kotona kymmeneltä ja käytännössä suihkun jälkeen sammuin sänkyyn. Oletan sammumisen johtuneen väsymyksestä eikä muutamasta illan aikana juodusta viinilasillisesta. Onni oli avokin mukaan perjantaina ollut hieman pää sekaisin yölla annetuista lääkkeistä.

Tänään lauantaina aamulenkki suoritettiin seitsemän pintaan. Onni pitää lenkin puolessa välissä aina jäähdyttelytauon ns. "sammakkoasennossa".

Jäähdyttelyä "sammakkoasennossa"
Liikkeelle lähtö tekee aina hieman vaikeaa ja "sammakkoasento" muuntuu usein "rantautuneeksi hylkeeksi"

"Rantautunut hylje"
Meidän kauppareissun aikana Onnilla oli ollut ongelmia petinsä sijainnin kanssa - se löytyi kotiintullessamme portaista. Onnille pitäis varmaan hankkia olohuoneeseen toinen peti. Eihän meidän olohuoneessa ole kuin kaksi sohvaa ja rahi, missä voisi levätä...

Pedinsiirto projekti jäänyt hieman puolitiehen
Kauppareissun jälkeen avokki ja Onni lähti lenkille.  Mustikansyönnin lomassa Onni oli onnistunut sohaisemaan kuonollaan maa-ampiaispesää. Herroille tuli sitten äkkijähtö mustikka-apajilta. Muistoksi Onnille jäi punoittava paukama silmäkulmaan, mutta onneksi muita paukamia ei löytynyt. Silmä ei ollut edes pahasti turvonnut, eli Onni ainakin tällä hetkellä sietää ihan hyvin ampiaisten pistoja. Nyt Onnin silmäkulma ei edes punoita.

Silmäkulmassa pientä punoitusta.
Enempää toimintaa tälle viikolle mä en todellakaan kaipaa.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...