Siirry pääsisältöön

J - Juhannus tuli ja juhannus meni

Me vietettiin juhannusta ihan erittäin rauhallisesti. Torstai oli ensimmäinen päivä kun oikeasti pystyin syömään ja vatsa ei protestoinut!!!  Yritin tehdä alta pois hommia, jotka oli jäänyt tekemättä sairastelun takia.

Torstaina aamulla maalasin terassin, tai siis laitoin ensimmäisen kerroksen puunsuojaöljyä. Tämän jälkeen kävin kaupassa ostamassa loput juhannus tarvikkeet ja sitten kävin töissä pitkittämässä kollegoiden työpäivää...  näin sopivasti juhannusaattona. Olin suunnitellut että olisin ollut kotona viimeistään viideltä... mutta kello olikin jo lähemmäs kahdeksaa kun pääsin vihdoin kotiin. Onni sai pikalenkitysken ja sitten maalasin vielä kerran terassin.

Perjantaina otettiin ihan super-rauhallisesti. Timo teki ruokaa ja mä taisin pestä grillin... Timo teki lohta ja se oli aivan täydellistä. Lohen kypsyys oli täydellinen ja mä olin ihan täpinöissäni kun söin sitä. Ihan liian usein joutuu syömään ylikypsää lohta... Lounaan jälkeen jatkettiin makoilua ja sitten suunnattiin Luukkiin grillaamaan vaahtokarkkeja nuotiolla jälkkäriks.
Se täydellinen vaahtis!

Kotimatkalla Onni intoutu uimaan tai siis hyppimään järveen. Eka se vähän empi...
Menee - ei mene -menee

 ja lopulta ei tarvinnut tehdä muuta kuin seistä keppi kädessä ja se hyppäs veteen. Keppiä ei siis tarvinnut edes heittää, kun se pomppi järveen ja äkkiä takas ylös ja sitten taas järveen.
Onni taísi saada enemmän kiksejä veteen hyppäämisestä, kuin kepin noutamisesta

Lauantaina oli sitten mun ruuanlaittovuoro. Mä tein ribsejä ja tässä meni sitten tovi. Mä tein niitä ihan järkyttävän läjän ja kaikki ribsit meni, mutta paljon lisukkeita jäi yli. Eli ribsit onnistu, mutta lisukkeet ei. Syötiin ihan liikaa ja iltapäivä voivoteltiin sitten sohvalla. Iltapäivälla alkoi sataa ja Onni ei ole innokas lenkkeilijä sateella. Ajattelin että se innostuis koriapuistosta... mutta ei. Se vaan seiso siellä ja katseli kun mä heittelin frisbeetä. Snautserit, tai ainakaan tää meidän snautseri ei oo joka-sään-koira. Sillä on ihan sadeviittakin, mutta se tarvitsis varmaan sellaisen sydvästin päähän, että se tykkäis kävellä vesisateella.
Onni ei pideä sateesta. Sadeviitta pitää laittaa päälle, muuten se ei lähde ulos...
Ja ei se aina sadeviitta päälläkään halua ulos vesisateeseen..


Lauantain sateen motivoimana kävimme sunnuntaina Budget sportissa katsastamassa parempia ulkoiluvaatteita. Mulle lähti sieltä mukaan pinkki Helly Hansenin takki ja toinen musta Haltin takki. Vähän tuo Helly Hansenin takin väri mietitytti, mutta ainakin sen pitäis näkyä hyvin sitten syksyn pimeydessä, jos ei se väri niin sit ainakin sen takin heijastimet. Edellisen takit oli 4-5 vuotta vanhoja ja ne vuosi saumoista, eli oli jo aikakin.

Hmm.. tästä blogista taitaa kyllä tulla enemmänkin koirablogi, kuin mitään muuta.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...