Siirry pääsisältöön

Tavoitteita keväälle ja kesälle

Perjantaina illalla mä olin ihan loppu. Käytiin kyllä kaupassa ja Onnin kanssa lenkillä, mutta siihen se sitten jäikin. Makoilin sohvalla ja nukkuumaankin meni normaalia aikaisemmin. Pyykkiä on tänä viikonloppuna tullut pestyä normaalia enemmän. Iltapäivisin aurinko lämmittää meidän kylppäriä huomattavasti ja pyykit kuivuu silloin vauhdilla (ainakin talveen verrattuna).

Lasagnea tein päivällä ja ainakaan vielä ei oo minkänlaista ihottumaa. Vähän se oli hyvää!!! Ruokailun jälkeen otettiin kaikki päikkärit meidän sohvalla. Kaikki ns. samassa kasassa ja Onni keisarina päällimmäisenä. Päikkäreiden jälkeen laitoin tomaatit ja chilit itämään, niin että saatais parempi sato kuin viime vuonna.

Onnn ei vieläkää ole saanut yhtään kohtausta ja silmätulehduskierrekin on saatu katkaistua. Pientä Onni-dramatikkaan tähän päivään kuitenkin sisälty. Avokki tuli päivällä lenkiltä hirveessä paniikissa kun Onnilla oli toinen etutassuista ihan veressä kintereen kohdalta. Onni ei tietenkään reagoinut asiaan mitenkään ja ei tiedetä milloin se oli saanut haavan tassuun. Se oli kuulemma pösseily lenkillä ihan normaaliin tapaan. Sulateltiin tassua trimmauspöydällä kuivaajalla ja kuivateltiin sitä. Verisiä lumikokkareita se tassu oli täynnä, mutta haavaa ei löytynyt sitten millään. Suihkuttelin runsaasti desinfioivaa ainetta tassuun ja toivotaan nyt ettei haava aukea uudelleen. 

Olispa mulla yhtä paljon energiaa kuin Onnilla
Tänään ja eilen on ollut aivan ihana keli. Ihana aurinko on myös paljastanut likaiset ikkunat, kaikilla pinnoilla näyttäis olevan pölyä ja muutenkin nurkat näyttää normaalia nuhjuisemmalta. Pitäis varmaan tehdä jotain. Mulla on "pidemmän" aikaa ollut  sellainen "To do"-lista. Tässä pientä listausta siinä järjestyksessä kun tuli mieleen
  1. Mulla on kohta vuoden ollut tarkoitus vuokrata pöytä itsepalvelukirppiseltä ja laittaa useampi laatikollinen tavaraa myyntiin. Mä ajattelin jos mä saisin tän hoidettua hiihtolomalla, kun meillä ei oo kerta mitään suunnitelmia sille viikolle.
  2. Onni pitäis nyppiä. Sen karva irtoo jo ihan hyvin, mutta en pakkasten takia halua sille ihan lyhyttä turkkia vielä. Onnin turkki on niin ohut jo muutenkin. Karvatukkoja ei vielä kuitenkaan löydy nurkista, niin vielä ei oo pakko nyppiä. Eli lämpimämpiä kelejä odotellessa.
  3. Ikkunat pitäis pestä. Mä en viime vuonna pessyt niitä ja sitä edellisenä vuonna pesin niitä kaksi päivää. Ikkunoiden peseminen ei oo mun lempipuuhaa.
  4. Kylpyhuoneen paneelejen maalaaminen vaaleammiks. En tiedä maalaanko vain katon vaiko seinän ... vaiko molemmat. Saunaan voisi varmaan vetää seiniin uudet "saunasuojat" lauteisiin ja seiniin.. samalla vois korjailla viime kertaisia virheitä/epätasaisuuksia.
  5. Portaikon maalaaminen, mutta en oikein tiedä miten ja milloin tämän on mahdollista
  6. Etupihan ehostus. Siellä on nyt vain se suuri kuusi, nurmikkoa ja pähkinä pensas. Pähkinäpensaan vois leikata huomattavasti matalammaks keväämmällä, niin sen sais siistimmän näköiseks.
  7. Meidän kämpän sisustusta vois päivittää hieman yhtenäisemmäks. Sohvalle tarvittais ainakin sisustukseen sopiva suoja/päiväpeite. Oon etsinyt sellasita pidempään, mutta oikean väristä ei oo löytnyt, niin on ollut pakko ostaa "väärän" värinen. Löysin Ikeasta kyllä oikean värisen, mutta se on todellinen karvamagneetti... ja karvoja ei saa siitä irti edes imuroimalla tai tarraharjalla.
  8. Keittiön verhoille pitäis tehdä jotain, en vain tiedä mitä. Meillä on nyt paneeliverhot ja ne on epäkäytännölliset...
  9. Portaikon alle pitäisi tehdä joku kangassysteemi. Meidän portaat on avonaiset (niissä on vain sen askelma) ja sieltä tippuu olohuoneeseen mieletön määrä roskaa ja karvaa.
  10. Mä oon myös miettinyt ovien (sisä)maalaamista. Ne on nyt kulahtaneen tammen väriset ja kaikissa ovissa taitaa olla useampi lommo, painautuma tai pinta muuten rikki.
Tekemistä löytyy, mutta aika on hieman kortilla. 

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...