Siirry pääsisältöön

T - Turhasta tavarasta eroon

Kukaan ei varmaankaan pidä ylimääräisestä turhasta tavarasta, mutta kuitenkin sitä aina on pääsee kertymään nurkkiin. Kaikkea ehjää ja ihan ok kuntoista tavaraa ei kuitenkaan viitsi heittää roskiin ja mulla on aika korkea kynnys antaa tavaraa vain pois esim UFF:lle, kun ei kuitenkaan ole varmaa tietoa mihin se raha oikeasti menee. HESY:lle mä oo vienyt tavaraa silloin kun sinne sopivaa tavaraa on ollut.

Käyttämätöntä tavaraa tässä meidän nykyisen asunnon kaapeissa alkoi olla enemmän kuin liikaa. Joko mä heitän ison kasan tavaraa roskiin tai sitten mun täytyis viedää tavaraa kirppikselle. Aloin kerätä  varastoon tavaraa ns. "kirppislaatikkoon" parin vuoden ajan, kun en raaskinut heittää niitä pois. Laatikkoita oli sitten lopulta ylistepursuava kahden laatikon (vino) pino makuuhuoneen nurkassa. Ei mikään kaunis ja sisustussilmää miellyttävä sisustuselementti, varsinkin kun Onni oli hieman muotoillut laatikoita mieleiseksenä.

(Kirppiksillä en oo pahemmin viihtynyt edes asiakkaana ja se konsepti oli mulle aika vieras. Mä en varmaankaan ikinä oo edes ostanut tavaraa kirppiksiltä. )

Lomalla vihdoinkin ryhdistäydyin tässä kirppis asiassa ja varasin pöydän Konalan Kiwakirppikseltä (ent Aurinkobasaari), koska paikka on lähellä ja halvimmat pöytävuokrahinnat. Myyjä antoi pari hyvää vinkkiä miten tavarat kannatta hinnoitella ja ajankohdan pöytävuokralle. Viikon aikana kävin pariin kertaan siistimässä pöydän ja lisäilemässä kaapin perukoilta löytynyeitä turhia tavaroita. Myyntiin tuli laitettua myös tavaraa, jotka otan takaisin käyttöön jos ne ei mene kaupaks. Eka tuntui siltä, että eihän kukaan tätä romua osta ja takkiin tulee. Vikana päivänä kävin hakemassa tavarani pois ja ilokseni sain huomata tehneeni "hurjat" 20€ voittoa (siis pöytävuokra vähennetty myynnistä). Mikä parasta mä pääsin eroon myös reilusta laatikollisesta tavaraa +  muutamasta vaatteesta.

Loput tavarat lajittelin - osa meni UFF:lle, osa roskiin ja osa otettiin takaisin käytöön. Uuden kirppislaatikon pohjalle työhuoneeseen kaapinpälle tuli laitettua myös muutama tavara odottamaan seuraavaa kertaa.

Tulin sit siihen lopputulokseen, että paremmalla valmistelulla ja hinnoittelulla, ens kerralla vois saada oman taskun pohjalle vähän enemmänkin hiluja. Onneksi edessä on vielä pitkä "tavaran keruu"-kausi, ennen kuin kirppikselle eksyn uudestaan. Toisaalta olihan se ihan kivaakin puhaa.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...