Siirry pääsisältöön

Viikkokatsaus (viikko 16)

Viikko alkoi ihan hyvin, mutta sitten tiistaina mentiin jo alamäkeä. Tiistai-illan vietin enimmäkseen sängynpohjalla päänsäryn ja mielettömän lihasjumituksen takia.  Raahauduin kuitenkin buranan avustuksella Onnin kanssa akupunktioon. Onni oli kuulemma unelmapotilas ja tietenkin Onni tykkää, jos se saa joltain ihmiseltä jakamattoman huomion. En sit tiedeä johtuiko Onnin tyytyväiseltä vaikuttava olotila siitä akupunktiosta vaiko lääkäriltä saadusta huomiosta.

Keskiviikkona ei auttanut enää  burana eikä migreenilääkket.  Lähdin töistä kotiin aikaisemmin ja vietin illan sängyssä. Kuumetta ei ollut kuin ns. lämmönnousuun verran.

Torstaina jäin suosiolla kotiin, koska olotila ja lihasjumitus ei ollut kuin lähinnä pahentunut. Nukuttiin Onnin kanssa kahteentoista ja sitten olo olikin jo parempi. Käytiin lyhyellä lenkillä ja mä tein hieman töitä. Iltaan mennessä olotila parani ja ajattelin lihasjumituksen paraneva  rallytokoilemalla. Treenit meni hyvin ja Onni oli taas ihan unelmakoira. Treenien jälkeen mä pakkasin kotona laukkua perjantaiaamuksi ja avokki lähti Onnin kanssa ns "iltapissalle" ennen nukkumaan menoa. Heti kun ulko-ovi avautui, aavistin jotain tapahtuneen lenkillä. Onni oli saanut kohtauksen ja kaatunut mutalätäkköön. Annoin Onnille heti ensiapulääkkeet ja putsailtiin Onnia märillä pyyhkeillä. Yö meni rauhattomasti - Onni sai yön aikana kolme kohtausta lisää. Viimeinen kohtauksen Onni sai jälleen hereillä ja se tais aavistaakin tulevan kohtauksen.

Perjantaina aamulla olo oli ihan hirveä ja Onnin olotila oli varmaan miljoona kertaa pahempi. Meidän kämppä haisi ihan kamalalle, koska Onnista lähtee sellainen kamala haju kohtausten aikana. En osaa oikein kuvailla sitä, mutta epäilen hajun johtuvan tyhjentyneistä anaalirauhasista. Onni oli aamulla todella rauhaton ja ysiltä se lopulta simahti. Nukuttiin molemmat kahteentoista ja olotila alkoi hieman normalisoitua, ainakin mulla. Siivoilin pahimmat kohdat ja tein töitä. Onni onneksi keskittyi nukkumiseen.

Lauantain meni sitten pyykätessä, siivotessa ja lattiat tuli alakerrasta taas kerran pestyä. Onnin kohtausten takia meidän matot ja lattiat ainakin pestään nykyään useammin. Eteisen matotkin on ollut tammi- ja huhtikuun välisenä aikana ainakin kolme kertaa pesussa ja lattiaa tulee pestyä vähän väliä. Meillä on nykyään sellaiset varamatot, jotka on käytössä kunnes "oikeat" matot saa pestyä tai Onni saa seuraavan kohtauksen. Illalla pelattiin lautapelejä ja yleisesti höpistiin vain. Normaalisti launatai-ilta on leffailta, mutta todella kiva vaihtoehto tuo peli-iltakin oli. Mä en vaan ikinä voita tuota mun avokkia tietopeleissä ja se tietty hieman kismittää.

Sunnuntain on sitten mennyt vähän niin kuin näin - eli telkkua ja taistelua sohvan herruudesta..

Ja kuten kuvasta voi päätellä, niin meidän sisustuksessa olis hieman paranatamisen varaa...

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...