Siirry pääsisältöön

Aurinkoinen viikonloppu

Ihana viikonloppu takana. Launtaina aamulla kävin pakollisella kauppareissulla. Ostoslistalla oli lihaa Onnille ja meille erilaisia raakamakkaroita grillattavaksi, jotka hain Lihaexperteiltä. Makkaroiden lisukkeena toimi perinteinen salaatti, uudet perunat ja grillattu minimaissi.

Iltapäivällä matkalla vanhempieni luokse, poikkesin kaverini luona hakemassa tuoksukurjenpolven taimia. Kaverilla kyseinen kasvi menestyy vähän liiankin hyvin ja hän halusi hieman harventaa kasvustoa. Otin ilomielin taimet vastaan ja sainkin niitä ison kasan. Niistä riitti viemisiä myös äidille.

Vanhempien luona Onnilla riemu repesi frisbeen kanssa. Sääli vain, että lääkitys väsyttää merikittävästi ja muutaman noudon jälkeen pötköteltiin selällään nurmikolla.
Onni ja Ruffwearin frisbe

Kotiuduttuani, istutin tuoksukurjenpolvet alustavasti etupihalle pähkinäpensaan juurelle. Ajattelin siirtäväni taimet myöhemmin sopivampaan paikkaan, kunhan sellainen löytyy. Kurjenpolvia istutettaessa, totesin taimien sopivan täydellisesti kyseiseen paikkaan ja sain vielä idean miten ehostan tylsää etupihaamme.

Tänään sunnuntaina suunnitelmissamme oli brunssi Vantaan leipomossa. Ennen brunssia kävimme Biltemasta ostamassa uuden takavanteen ja Tarjoustalosta mukaan lähti säkillinen multaa ja heräteostoksena ahkeraliisa-kukka.

Brunssilla vedettiin sitten taas kunnon ähkyt ja ruokailun jälkeen päikkärit sohvalla. Päikkärien jälkeen aloin toteuttamaan suunnittelemaani etupihamme piristämiseksi. Pähkinäpensaan juurella on nyt kivillä reunustettu perennapenkki. Loput ideani etupihaan on varastettu ihan suoraan kurjenpolvia antaneen kaverini ihanasta pihasta. Tämän toteutan sitten lomallani, eli viikon päästä.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...