Siirry pääsisältöön

Juhannus 2013

Me hengailtiin taas juhannus perinteisesti kotona. Juhannusruuat oli suunniteltu viikkoja sitten  ja ostoslista naputeltu Google Driveen hyvissä ajoin. Ruokaostokset hoidettiin keskiviikkona järjestelmällisesti, eli lista jaoteltiin kahteen osaan - avokki suuntasi oman listanpuoliikaansa/kännykkänsä kanssa Lidliin ja minä K-Supermarkettiin. Kaikki tarvittava tuli ostettua, paitsi se kaasu grilliin...

Torstaina tein pienen shoppailukierroksen Jumbossa - saalis oli lopulta aika hyvä alemyyntejen ansiosta (taki, neuleita ja paita). Tämän lisäksi valmistelin ribsit perjantaiksi ja hain uudet kaasut grilliin. Juhannuksen aloitusta sai odottaa normaalia pidempää, koska avokki joutui ehkä ensimmäistä kertaan ikinä ylitöihin ja kotiutui vasta seiskan paikkeilla.

Juhannusaaton aamupäivä meni valmistellessa juhannuslounasta ja tätä seurasi luonnollisesti sen lounaan syöminen. Lounas oli sen verran tuhti, että väsähdin vähän sohvalle nnin kanssa sulassa sovussa.
Päikkärit:  sohvakin on jaettu tasapuolisesti - puolet Onnille  (ja tyynylle) ja puolet mulle.
Iltapäivällä suuntasimme Lippajärvelle uimaan. Rannalla oli ihan hyvin tilaa ja vesikin oli lämmintä. Illalla jatkettiin Trivial Pursuit marathonia ja jatkettiin syöpöttelyä.

Lauantaina oli aika pitkälti sama ohjelma, tosin ruokana oli souvlakia ja uimpaikkana uusi tuttavuus Vetokannas. Ihmisiä siellä kannattaa uittaa, mutta se koirien uimaranta on vitsi... Lauantain ja sunnuntainvälisenä yönä heräsin mielettömään päänsärkyy ja nukkuminen jäi vähän vähiin.

Sunnuntaina kävin aamulenkillä Onnin kanssa seitsemän aikoihin ja jatkoin unia. Kömmin lopulta sängystä puoli kahdentoista paikkeilla ihan hyvässä hapessa. Avokki oli aamun aikana tehnyt makkaranyytit valmiiksi suunniteltua Luukkiretkeä varten. Pakatteiin reput ja suunnattiin Luukkiin... tai siis avokki pakkas... mä lähinnä pyörin ympyrää. Luukissa Onnilla oli ihan mieletön vauhti päällä ja se sinkoili ensimmäiset 10 minuutttia kaikkiin suuntiin.
Vauhdikas alku Luukin reissulle
Luukin kävelylenkki meni muuten ihan hyvin, mutta käveltiin väärää reittiä pitkin ja matkan varrella ei ollut ainuttakaan keittokatosta. En ihan ymmärrä miten me molemmat ollaan oltu niin koomassa, että tajuttiin tämä pieni erhe vasta siinä vaiheessa kun  parkkipaikka häämötti. Kuitenkin ollaan käyty Luukissa aika usein... Ajettiin kotiin grillaa meidän makkaranyytit, kun koirakin oli jo väsähtänyt. Ainakin koira ja retkieväät tuli ulkoilutettua.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...