Siirry pääsisältöön

Tavallinen lomapäivä

Lomapäivänä aamu alkaa ihan kuten normaalinakin arkipäivänä, eli Onnin halailulla sängyssä. Nyt lomalla makoilua voi vain harrastaa hieman normaalia pidempään. Puolen tunnin halailu-rapsutus session jälkeen lähdetään lenkille. Pituus on vaihdellut huomattavasti kelin mukaan, välillä kävellään puoli tuntia ja välillä tehdää tunnin lenkkejä..

Sisälle tultaessa Onnia juoksee vauhdilla keittiöön vinkumaan. Keittiöön päästyäni annan Onnille lääkkeet ja aamuruuan. Tämän jälkeen Onni katoaa ns. "kuin pieru Saharaan" tämän talon uumeniin. Se löytyy milloin mistäkin nurkasta nukkumassa ja vinkumista tai unihaukuntaa saattaa kuuulua.

Nukkumisasento on ainakin kunnossa.

Mä oon käyttänyt päiväni shoppailuun tai siivoamiseen. Olen keräillyt uuteen kirppislaatikkoon tavaraa ja pessyt pyykkiä. Mä en tajua miten kahden hengen koirallisessa taloudessa voi olla näin paljon pyykkiä.

Olen myös saanut etupihan "kasvojenkohotuksen" suunnilleen valmiiksi. Kaverilta saamilleni tuoksukurjepolville rakensin pari viikkositten kukkapenkin pähkinäpensaan alle. Kivet oli jo pihalla ennestään reunustamassa talon seinustaa, eli käytännössä siirsin kiviä paikasta A paikkaan B. Kukkapenkki näyttää kuvassa todella kapealta, mutta oikeasti se on noin metrin leveä. Nurmikko voisi olla eheämpi.
Kukkapenkki tuoksukurjen polville.
Tällä viikolla ostin sitten jotain yksivuotisia köynnöskukkia ja kiviä. Alunperin kaavailin rantakivien sijaan valkoisia kiviä reunustamaan varaston seinää, mutta ne ei oikeasti sopineet lainkaan ympäristöönsä. Takapihalla on jo valkoisia kivia ja sinne ne sopi loistavasti.

Käytännössä homma meni niin, että levitin tuohon kolme säkillistä valkoisia kiviä, totesin kivien sopimattomuuden kyseiseen paikkaan ja poimin ne pari säkillistä kiviä takaisn pussiin... Kävin ostamassa pari säkkiä Kekkilän rantakiviä, levitin ne varastonseinustalle ja upotin pienien kivien joukoon isompia kiviä. Valkoiset kivet löysivät onneksi uuden kodin takapihalta.

Köynnöskukkia tukee luonnonvalkoinen juuttinaru. Naru on kiinnitetty räystään kannattimiin. Tämän idean poimin (tai siis kopioin törkeästi)  kaverini pergolasta ja mukautin sen sopimaan pihaamme..


Mun päivätouhuilut päätty siihen, kun Onni heräilee siinä kolmen neljä paikkeilla. Joko minä tai avokki käydään lenkillä Onnin kanssa. Lenkin jälkeen on jälleen Onnilla ruoka-aika ja tätä seuraa aina sohvailu sessio Onni kainalossa. Illat on mennyt sitten koiraa ulkoiluttaessa ja telkkaria katsellessa (Onni kainalossa).

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...