Siirry pääsisältöön

Onni update 7/2013

Onni sai pari kohtausta maanantaina - ekan joskus päivällä ja toisen illalla puoli yhdentoista paikkeilla. Onni palautui kohtauksista nopeasti, tiistaina Onnilla oli perinteisesti taas maailmaa syleilevä meno. Kaikki vastaantulijoita olisi pitänyt tervehtiä ja häntä vipatti hirmuista vauhtia. Pistääköhän Diapamin Onnin pään sekaisin vaiko ne kohtaukset? Toisaalta Onnilla on hieman maailmaa syleilevä meno välillä muutenkin ja näitä päiviä kutsutaan meillä "täteilypäiviksi". Ihan vain siksi, koska Onni valikoi nuorempana "uhreiksi" yksinomaan naisia. Nykyään kelpais kaikki paitsi teinit... tosin Onni pääsee todella harvoin tervehtimään - syy on yksinkertaisesti Onnin kyvyttömyydestä tervehtiä nätisti. (Parempaan suuntaan mennään kuitenkin koko ajan.)

Onnilla ei oo hirveesti ollut energiaa viime aikoina ja se väsähtää todella nopeasti. Kävimme keskiviikkona eläinlääkärissä asian tiimoilta. Onni sai paljon pusuja ja haleja tietenkin, tämän lisäksi saimme vinon pinon reseptejä. Onnin lääkitys vaihdetaan Pexion nimiseen toukokuussa myyntiin tulleeseen lääkkeeseen. Lääke maksaa tällä hetkellä kolme kertaa enemmän kuin Barbivet. Pexionin vaikuttava aine on imepitoin, joka vaikuttaa pääasiassa tehostaa aivojen GABA reseptoreiden toimintaa ja sillä on myös heikko inhibitorinen vaikutus kalsium kanaviin (lähde). (GABA on siis aivojen tärkein inhibitorinen/lamaava välittäjäaine ja GABA reseptori on ns vastaanottaja). Jos ymmärsin oikein, niin imepitoin vastaa ihmisillä lähinnä karbamatsepiini lääkettä... mutta voin siis myös olla väärässä. Sivuvaikutuksiksi mainitaan esim. hyperaktiivisuus, lisääntynty ruokahalu ja virstaamisentarve, mutta myös esim ataxia (lihasheikkous) ja apaattisuus. Saas nähdä mitä on luvassa.

Onnin lääkityksen vaihto osui juuri oikeaan saumaan. Mä olen lomalla ja jos pahoja sivuvaikutuksia tulee... niin mä oon valvomassa.
Aurinkoisempia kelejä odotellessa

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...