Siirry pääsisältöön

Kevätloma 2016 - Amsterdam ja ruokailu

Amsterdamissa on varmasti monta hyvää ravintolaa, mutta mun lemppari on oli Jacketz uuniperuna pikaruokapaikka. Söin siellä vegaanisen kasviscurryn ja se oli ihan älyttömän hyvää. Tosin oli mulla nälkäkin - saattoi "vähän" vaikuttaa asiaan. Kuvaa annoksesta ei ole, koska mulla oli siis nälkä... Alla kuva kuitenkin avokin annoksesta sisältäen ½ kg perunan ja perinteistä lihapataa.

Puolenkilon kuohkea uuniperuna ja perinteistä lihapataa

Ruuan kannalta helppo lounaspaikka on Foodhallen. Sieltä saa ihan kaikkea (sushia, vietnamilaisia leipiä, hampurilaisia, donitseja) ja keskellä mestaa on vielä kunnon baaritiski. Samassa rakennuksessa on designkauppa ja viikonloppuisin käytävällä enemmänkin tavaraa myynnissä.


Syötiin myös parissa muussa paikassa, mutta ne oli vain ihan ok. Eli en niistä lähde sen enempää tarinoimaan.

Poikkeuksellista tällä reissulla oli mun kaljottelun määrä. Tai siis kuinka usein mä löysin itseni pubista. Syynä oli varmaankin kylmä keli ja hyvä pubitarjonta...ja tietty hipster-oluthifisteliä-avokki. Kaljottelu jäi avokille, koska näistä paikoista sain onneksi muutakin kuin kaljaa. Mun lemppari mesta oli vanha tuulimylly Brouwerij't IJ. Se paikka haisi todella voimakkaasti hiivalle, mutta siella oli kiva (ja halpaa) siemailla pari lasillista viiniä.

Brouwerij't IJ
Tosi moni pubeista oli iltapäivisin ihan tukossa. Ilmeisesti maassa on tapana käydä töiden jälkeen pubissa parilla kaljalla ja todella usein siellä oli vielä pieniä lapsia vanhempiensa seurassa. Lapset tosin joi mehua.

Tässä kaikki Amsterdamista. Seuraavissa postauksissa ihmetellään sitten Rotterdamia.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...