Siirry pääsisältöön

Kevätloma 2016 - Rotterdam ja ruokailu

Rotterdamista löytyi pari hyvää ravintolaa. Ensimmäinen oli pitkät perinteet omaava, tunnelmallinen ja hämyisä De Pijp ravintola. Paikassa ei ollut erillistä keittiötä, vaan kokit seisoi keskellä ravintolaa valmistamassa ruokaa.
Kokit
Ruoka oli perinteistä hollantilaista ja ihan mielettömän hyvää. Tosin en muista mitä söin pääruoaaksi, mutta alkupalan pienet hollantilaiset katkaravut vei kyllä kielen mennessään. Ruoka oli suht edullista, mutta kortit ei täällä käy... eli käteistä kannattaa olla mukana.

En muista mitä söin, mutta hyvää se oli.
Toinen mainitsemisen arvoinen ravintola oli hieman keskustan ulkopuolella ja se sijaitsi vesitornissa. 

Vesitorni
Ravintolan nimi on Eethuis De Watertoren ja tällä söin ehdottomasti reissun parhaat ruuat. Alkupalaksi tilasimme kala-alkupalalajitelman kahdelle. Se oli aika hintava, muihin annoksiin verrattuna ja meillä ei ollut mitään tietoa mitä se sisältää... eikä edes kysytty. 

Eteen kannettiin sitten koko pöydän kattava jättimäinen tarjotin jossa oli ihan kaikkea kapakalaa (eli espanjalaista bacalao), ostereita, sushia, simpukoita, jotain rapukakun tapaista ja katkarapuja. Ja varmaan jotain muuta mitä en muista

"Kevyt" alkupala
Kaikki oli todella hyvää. En ollut aikaisemmin syönyt ostereita tai kapakalaa, mutta varmasti valitsen näitä lautaselleni jatkossa. Pääruaaksi söin kokonaisen kalan ja sekin oli ihan mielettömän hyvää. 



Olin niin täynnä tämän illallisen jälkeen ,etten voinut tehdä muuta kuin voivotella tyytyväisenä. Tuli kyllä taas vähän liioteltua tuon ruuan tilaamisen kanssa. Tällainen paikka kun olis Suomessa ja samoilla hinnoilla... niin mä olisin todella todella todella onnellinen.

Kommentit

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...