Siirry pääsisältöön

Lomalle lompsis

Lomakelit olis voinut alkaa paremmina. Perjantaina tuli poljettua töihin ja kotiin kaatosateessa. Töissä päänvaivaa aiheutti rapaiset jalat - se ei irronut vaikka kuinka hinkkasi. Onneksi työhousuissa on pitkät lahkeet!!!

Perjantaiaamun ratkaisematon ongelma - kuinka rapa saadaan irti. Väline- vaiko tekniikkalaji?
Perjantai-iltana toimin avokin juoppokuskina ja vedin ns. spagettiöverit. Tuunasin sitä blogeissa kohuttua avokadopastaa pekonilla, paahdetulla valkosipulilla ja valkoviinillä. Tällä kertaa siitä tuli oikeasti hyvää ja vedin koko kahden hengen annoksen yhdeltä istumalta.

Lauantai alkoi shoppailukierroksella. Ostin kolmet kengät, kahdet olivat vain ihanat ja kolmas pari - lenkkarit tuli tarpeeseen. Mitään muuta ei tarttunut mukaan, vaikka ihan kohtalaisesti koluttiin Jumbon lähellä olevan outlet-keskittymän kauppoja. Syömässä käytiin avokin bongaamassa "ravintola" Pikku Jerusalemissa Maunulassa. Se ostari oli todella, todella, todella karu, mutta ravintolassa oli just se mitä tarvittiin - hyvää ruokaa, pöytä, tuolit ja jotain juotavaa. Täällä tuli vedettyä viikonlopun toiset ruokaöverit. Loppupäivä meni päikkärien, koiran ulkoiluttamisen ja leffaillan merkeissä.

Ne ihanat kengät Shoemakerilta - valokuvaajana todella huono valokuvaaja  (=minä)

Tänään sunnuntaina olen siivonnut ja päikkäröinyt. Nyt meillä on taas keskivertoa siistimpi koti... ehkä. Avokki on hoitanut tämän viikonlopun ruokahuollon, päivällä söimme kaali-carbonaraa ja iltapalaksi on luvassa cevapčićeja ja muuta grilliherkkua. Mä oon niin onnellinen, että tuosta "mulle riittää leipä"-jannusta on tullut "mä voin tehdä ruuat(, jos sä siivoot)"-mies. Avokki on nykyään huomattavasti parempi ja kokeilunhaluisempi kokki kuin minä.

Onnille ei oo vielä ainakaan tullu pahoja sivuvaikutuksia uudesta lääkkeestä. Ilmavaivoihin se on ollut taas hieman taipuvainen, mutta mielestäni Onni on jopa vaikuttanut hieman pirteämmältä. Tällä hetkellä meidän keisari makoilee simahtaneena lelu-bulldoginsa päällä.

Päikkärit

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit

Slovenia - Matkapäivä 1 (Radovljica ja Bled)

Keskiviikko iltana pakkasin laukut ja vein Onnin hoitoon. Mulla on aina ihan mieletön stressi laukun pakkaamisesta ja yritän vain jatkuvasti lykätä sitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta matkalaukun pakkaaminen on todella ahdistavaa hommaa. Avokki ei oikein ymmärrä/arvosta tätä minun pakkaus-stressiä. Torstaina aamulla lento lähti kymmenen paikkeilla. Olimme totuttuun tapaan ajoissa lentokentällä ja joimme siellä perinteiset teet. Lento olisi ollut mukavampi ilman takapenkin juoppoja ja ilmakuoppia. Ne ilmakuopat oli yllättävän voimakkaita töyssyjä, ihmiset koneessa ihan kirkui. Mä en tykkää lentämisestä, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut. Ne juopot meidän takana oli ihan kamalia, ikinä ei oo lennolla ollut niin äänekkäitä ihmisiä. Se niiden "puhe" tuli korvakuulokkeidenkin läpi, eli sitä ei päässyt edes pakoon. Onneksi lento oli vain sen 2½ tuntia. Ljubljanan lentokentällä oli juuri satanut ja ilma oli todella kostea ja lämmin. Autovuokraamossa oli pitkät jonot ja siell...