Siirry pääsisältöön

Rally-tokoilua

Meillä oli tänään taas loistavat rally-toko treenit takana. Onni toimii aivan loistavasti, mun ohjaamisessa oli paljon toivomisen varaa. Vähemmän ohjaajan (=mun) sekoilua ja selkeämpää ohjausta... niin me voitais oikasti olla aika hyviä tässä.

Onnilla on aika usein käskyt hyvin hallussa ja se osaa jo vaikka mitä. Välillä se sitten pistää koko homman läskiks ja sitä ei kiinnosta tehdä yhteistyötä mun kanssa.

Lenkillä se aika usein kerjää tekemistä seuraamalla oikeaoppisesti. Jos tähän ei reagoi, se alkaa sitten pomppia hihnassa. Tämän takia lenkillä Onni tulee sitten treenattua enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Jos mua laiskottaa, niin käsken Onnin pakittaa edessäni. Ihmiset katselee kyllä vähän pitkään kun Onni kävelee takaperin mun edessä pitkät matkat. Toinen vakio on sitten ketjuttaa rally-tokon liikkeitä - seuraa, istu, seuraa, maaahan, 360 astetta vasemmalle, paikka seisten, 360 astetta oikealle jne. En tiedä näyttääköhän toi sitten yhtään järkevämmältä, mutta koira on ainakin tyytyväinen tehtävistä.

Seuraavaksi kuvakavalkadi Onnin istumistaidoista. Onni istuu tosi hyvin käskystä ja ihan käskemättäkin se istuu ties missä.
Laiturilla istuminen, no problem!
Ruokapöydän ääressä on tosi kiva istua (ilman lupaa)
Istuminen sohvan käsinojalla on sitten vähän haastavampaa...

Kommentit